НАБУ і САП викрили схему розкрадання понад 27 млн грн при будівництві дитячого садка

7 листопада 2022 року НАБУ і САП викрили п’ятьох осіб у розкраданні понад 27,3 млн грн при будівництві ДНЗ у передмісті Києва.
image71

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Зокрема, йдеться про*:

  • голову сільської ради на Київщині (організатор корупційної схеми) — ч. 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України;
  • головного бухгалтера (член тендерного комітету сільської ради) — ч. 5 ст. 191 КК України;
  • два директори ТОВ 1 — ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України;
  • директора ТОВ 2  (організатор корупційної схеми) — ч. 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України.

* посади вказані на момент вчинення злочину

Слідство встановило, що наприкінці 2017 року директор ТОВ 2 та голова сільради вирішили заволодіти коштами бюджету місцевої громади. Корупційну схему реалізували під приводом будівництва дитячого садка, якого потребувала громада.

У лютому 2018 року сільська рада оголосила відкриті торги з будівництва дошкільного закладу на 280 місць, перемогу в яких здобуло наперед визначене ТОВ 1. За умовами тендеру, ТОВ 1 мало збудувати заклад та ввести його в експлуатацію до кінця 2018 року. Натомість, переможець торгів і посадовці сільради заволоділи понад 27,3 млн грн під час будівництва дитсадку, який і досі недобудований.

Під час розслідування слідство встановило підроблені акти виконаних робіт, зокрема щодо завищення вартості будівельних робіт та використаних матеріалів, а також сплату ТОВ 2 послуги із розробки проєктної документації, які насправді не надавали.

Ця історія набула розголосу завдяки активності місцевих жителів, які звернулися до активістки DOZORRO, а сьогодні працівниці Prozorro Ольги Нос. Разом з юристами команди BIHUS.Info їм вдалося добитися кримінальної відповідальності для організаторів нахабної схеми. Це ще раз доводить важливість громадського контролю в освоєнні бюджетних коштів.
 
З попередньою історією цієї справи можна ознайомитися на Prozorro.

Джерело: офіційний сайт НАБУ

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15852

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44230

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді