Арештовані готелі та санаторії Уряд пропонує перетворити на житло для ВПО

Уряд планує створити механізм передачі майна, яке було заарештовано та передано до Агентства з розшуку та менеджменту активів (АРМА), в управління виконавчої гілки влади та підприємствам держсектору або приватним управителями з метою забезпечення внутрішньо переміщених осіб (ВПО) соціальним житлом.
image60

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Про це йшлося на нараді під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України Юлії Свириденко.

На зустрічі були присутні: Голова Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Дмитро Наталуха, Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова, а також представники міністерств, Фонду державного майна України, АРМА, Державного бюро розслідувань (ДБР) та інші.

Як розповів представник АРМА, ідея нового механізму полягає в тому, що поки йдуть розслідування кримінальних справ до остаточного рішення суду щодо того чи іншого об’єкта, який заарештований і знаходиться в розпорядженні агентства, буде об’явлено конкурс на відбір управителя такого майна з обов’язковою умовою того, що частина такого об’єкта має передаватись на потреби внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

«Зараз у нас є близько 80 об’єктів нерухомості, які ми можемо виставляти на конкурс з пошуку нових управителів. Це бази відпочинку та готелі, за якими йдуть судові тяжби, вони заарештовані та знаходяться в управлінні АРМА. До складу кожного готелю чи бази відпочинку може входити декілька об’єктів нерухомості. Обов’язковою умовою таких конкурсів буде те, що новий управитель має забезпечити передачу 10-20% від номерного фонду на потреби внутрішньо переміщених осіб», - заявив тимчасово виконуючий обов'язки Голови Агентства з розшуку та менеджменту активів Дмитро Жоравович.

За словами Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України Юлії Свириденко, доступ до таких конкурсів мають отримати, як приватні, так і державні підприємства. 

«Ми маємо вирішити поточну ситуацію, коли з одного боку в нас є багато внутрішньо переміщених осіб, а з іншого - є заарештовані об’єкти, які знаходяться в розпорядженні АРМА і по яких йдуть судові справи. Нам треба розробити механізм, за яким би доступ до конкурсів АРМА мали, як державні, так і приватні підприємства. Міністерства можуть виходити на такі конкурси через Держпідприємства, які є в їх підпорядкуванні. Держава зацікавлена у збереженні і функціонуванні цих об’єктів», - заявила Юлія Свириденко.

Також сторони обговорили необхідність прийняття проектів законів України: “Про правовий режим майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР” (№ 6420) та “Про мораторій на відчуження майна загальносоюзних громадських об’єднань (організацій) колишнього Союзу РСР” (№ 6421), які вже були ухвалені в Комітеті Верховної Ради з питань економічного розвитку.

«За нашими оцінками з 1991 року через різні схеми в держави було “зрейдерено” майна на 2 млрд доларів. Воно має бути повернуто до державної власності, а потім вже приватизоване за прозорою схемою», - заявив Голова Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Дмитро Наталуха.

Також за результатами наради було прийняте рішення доручити АРМА опрацювати питання щодо можливості встановлення у договорах управління активами обов’язку для управителів щодо передачі частини активів на соціальні потреби:

  • для розміщення у безпечних регіонах внутрішньо переміщених осіб;
  • для реабілітації військовослужбовців;
  • інші соціальні потреби, обумовлені наслідками воєнної агресії проти України.

АРМА має опрацювати разом з Мінекономіки, Мінфіном, Мінреінтеграції, Фондом державного майна та іншими заінтересованими органами влади питання щодо внесення змін до законодавства для передачі майна, яке тимчасово знаходилось в управлінні Федерації профспілок України, заарештовано та передано до АРМА, в управління виконавчої гілки влади та порядку його фінансування з метою забезпечення внутрішньо переміщених осіб соціальним житлом.

Детальніше список об’єктів на сайті Міністерства економіки.

Джерело: офіційний сайт КМУ

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7753

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді