Чи правомірно Держаудитслужба запитує про довідки з податкової та МВС в перші дні війни

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
експерт, консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук
Наразі аудитори звертаються до замовників та просять пояснити, чому у перші дні війни переможець процедури закупівлі не завантажив довідки з податкової та МВС? Але ж тоді всі реєстри не працювали. Чи правомірним є таке звернення аудиторів?

gd-1-min.png

Так, пояснимо чому.

На вимогу пункту 3 частини 1 статті 31 Закону № 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в ЕСЗ, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.

Ця норма — імперативна. Якщо згадані умови наявні, вона зобов’язує замовника відхилити тендерну пропозицію учасника-переможця, незважаючи на обставини.

На початку воєнного стану Мінекономіки повідомило: якщо замовники, які розпочали процедури закупівлі до введення правового режиму воєнного стану в Україні, не мають можливості завершити такі процедури закупівлі у зв’язку із обставинами, що не залежать від замовників, вони можуть визнати тендер таким, що не відбувся.  Підставою для цього обирають частину 5 статті 32 Закону № 922 — якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили (лист від 04.03.2022 № 3304-04/9225-06).

Щоб належно забезпечити потреби під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, замовники для закупівлі товарів, робіт і послуг могли керуватися Постановою № 169.

додаток

image88

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12818

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17716

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30934

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9020

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
509

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді