Порядок відмови у призначенні недоброчесним кандидатам на високі державні посади

НАЗК розробило Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад із підвищеним корупційним ризиком.

27 серпня 2022 року Уряд прийняв постанову, якою затверджено нову редакцію Порядку.

«Спецперевірка осіб, які претендують на високі посади, повинна відсіювати людей, які однозначно не можуть бути високопосадовцями. В сучасних реаліях насамперед це особи, які ухиляються від військової служби чи є військовозобов’язаними, але досі не перебувають на обліку у військкоматі. НАЗК сподівається, що затвердження нового Порядку підштовхне й до відновлення процесу перевірки кандидатів на посади, де доброчесність – це перша фахова складова посади», – зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Оновлений Порядок враховує питання, які не вирішувала попередня версія документа. Зокрема:

  • визначені підстави, за якими запит про проведення спеціальної перевірки може бути повернений кандидату без розгляду;
  • передбачена можливість здійснювати взаємодію та обмін відомостями щодо претендента на посаду під час проведення спеціальної перевірки між органами (підрозділами), які її проводять, в електронній формі;
  • визначено особливості проведення спеціальної перевірки на певні посади:
  • перебування на яких становить державну таємницю;
  • співробітників кадрового складу розвідувальних органів;
  • кандидатів, які займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею, та/або посади співробітників кадрового складу розвідувальних органів, або звільнені з таких посад.

До того ж тепер у Порядку є перелік причин, через які відповідальні органи можуть відмовити кандидату в призначенні на посаду, а саме:

  1. подання підроблених документів або неправдивих відомостей;
  2. відображення в електронній декларації недостовірних відомостей на суму понад 100 прожиткових мінімумів (227 тис. грн для декларації за 2021 рік);
  3. належність претендента на посаду до переліку люстрованих осіб (тобто у випадку, якщо до особи застосовуються заборони, передбачені частиною 3 або 4 ст.і 1 Закону України «Про очищення влади»);
  4. неперебування на військовому обліку за місцем проживання або ухилення від військового обліку претендента на посаду, який є призовником, військовозобов’язаним чи резервістом;
  5. наявність у претендента на посаду громадянства іноземної держави.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7224

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5333

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11195

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді