МОЗ пояснює, як заклади охорони здоров’я можуть проводити закупівлі

МОЗ пояснює, як заклади охорони здоров’я можуть проводити закупівлі

У зв’язку із широкомасштабним вторгненням в Україну збройних сил Російської Федерації керівники закладів охорони здоров’я в період воєнного стану можуть здійснювати закупівлі за переговорною процедурою, якщо предметом закупівлі є:

  • медичні товари, зокрема лікарські засоби, імунобіологічні препарати (наприклад, анатоксини, сироватки, вакцини тощо);
  • медичні вироби (наприклад, медичне обладнання, розхідні матеріали, аптечки медичні та їх комплектуючі, наплічники медичні та їх комплектуючі, перев’язувальні засоби, засоби іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкції для металоостиосинтезу тощо), а також допоміжні засоби до них.

Роз’яснюємо, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) передбачена можливість проведення переговорної процедури закупівлі, «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру».

Для такої закупівлі замовникам необхідно документально підтвердити об’єктивні обставини, які унеможливлюють дотримання строків для проведення тендеру.

КМУ врегулював закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану

Таким документальним підтвердженням може бути:

  • Указ Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 179 «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181 «Питання запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні»;
  • службова записка від внутрішнього замовника (наприклад, відділу матеріального забезпечення) про термінову потребу у закупівлях товарів, робіт та послуг із посиланням на ситуацію, яка склалася в країні.

У разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 Закону № 922, закупівля також може здійснюватися без застосування порядку спрощених закупівель.

У такому випадку уповноважена особа складає протокол із посиланням на підтвердні документи та обґрунтуванням здійснення закупівлі.

Важливо! Просимо не зловживати такими виключеннями, закуповувати дійсно критично необхідні товари, роботи та послуги.

Джерело:офіційний сайт МОЗ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
419

Зведений річний план закупівель: як сформувати

Наприкінці 2024 року замовники планують свої закупівлі на наступний рік. Однак, як бути, якщо уповноважених осіб в організації, приміром дві або три? Чи потрібен зведений річний план, чи кожна УО публікує план закупівель, за які безпосередньо відповідає? Як планувати закупівлі, якщо уповноважених осіб декілька?
1541

Довіреність на участь у тендері — зразок

Можливість для учасника укласти договір про закупівлю часто залежить від деталей. Для укладення договору також може знадобитися довіреність на участь у тендері. Скачайте готовий зразок
30

План закупівель на 2025 рік

Пояснимо, як формувати річний план закупівель на 2025 рік, враховуючи Особливості. Адже у воєнний стан маємо відповідально планувати закупівлі для забезпечення потреб країни в цілому та кожного замовника окремо
3330

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді