МОЗ пояснює, як заклади охорони здоров’я можуть проводити закупівлі

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

МОЗ пояснює, як заклади охорони здоров’я можуть проводити закупівлі

У зв’язку із широкомасштабним вторгненням в Україну збройних сил Російської Федерації керівники закладів охорони здоров’я в період воєнного стану можуть здійснювати закупівлі за переговорною процедурою, якщо предметом закупівлі є:

  • медичні товари, зокрема лікарські засоби, імунобіологічні препарати (наприклад, анатоксини, сироватки, вакцини тощо);
  • медичні вироби (наприклад, медичне обладнання, розхідні матеріали, аптечки медичні та їх комплектуючі, наплічники медичні та їх комплектуючі, перев’язувальні засоби, засоби іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкції для металоостиосинтезу тощо), а також допоміжні засоби до них.

Роз’яснюємо, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) передбачена можливість проведення переговорної процедури закупівлі, «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру».

Для такої закупівлі замовникам необхідно документально підтвердити об’єктивні обставини, які унеможливлюють дотримання строків для проведення тендеру.

КМУ врегулював закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану

Таким документальним підтвердженням може бути:

  • Указ Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 179 «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181 «Питання запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні»;
  • службова записка від внутрішнього замовника (наприклад, відділу матеріального забезпечення) про термінову потребу у закупівлях товарів, робіт та послуг із посиланням на ситуацію, яка склалася в країні.

У разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 Закону № 922, закупівля також може здійснюватися без застосування порядку спрощених закупівель.

У такому випадку уповноважена особа складає протокол із посиланням на підтвердні документи та обґрунтуванням здійснення закупівлі.

Важливо! Просимо не зловживати такими виключеннями, закуповувати дійсно критично необхідні товари, роботи та послуги.

Джерело:офіційний сайт МОЗ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1070. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
21353

Додаткова угода про продовження дії договору про закупівлю

Скачайте зразок додаткової угоди про продовження строку дії договору та виконання зобов’язань за пунктом 19 Особливостей. Ця угода підготовлена із врахуванням актуальних вимог. Вам не доведеться витрачати час на складні юридичні формулювання
36414

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
11999

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді