МОЗ надало роз’яснення щодо закупівель закладами охорони здоров’я в умовах воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У зв’язку із широкомасштабним вторгненням в Україну збройних сил Російської Федерації керівники закладів охорони здоров’я в період воєнного стану можуть здійснювати закупівлі за переговорною процедурою.

Як встановлювати вимоги в спрощеній закупівлі

МОЗ надало роз’яснення щодо закупівель закладами охорони здоров’я в умовах воєнного стану

Цю процедуру можна застосовувати якщо предметом закупівлі є:

медичні товари, зокрема лікарські засоби, імунобіологічні препарати (наприклад, анатоксини, сироватки, вакцини тощо);

медичні вироби (наприклад, медичне обладнання, розхідні матеріали, аптечки медичні та їх комплектуючі, наплічники медичні та їх комплектуючі, перев’язувальні засоби, засоби іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкції для металоостиосинтезу тощо), а також допоміжні засоби до них.

Роз’яснюємо, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість проведення переговорної процедури закупівлі, «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру».

Для здійснення такої закупівлі замовникам необхідно документально підтвердити об’єктивні обставини, які унеможливлюють дотримання строків для проведення тендеру.

Таким документальним підтвердженням може бути:

Указ Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»;

розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 179 «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану»;

розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181 «Питання запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні»;

службова записка від внутрішнього замовника (наприклад, відділу матеріального забезпечення) про термінову потребу у закупівлях товарів, робіт та послуг із посиланням на ситуацію, яка склалася в країні.

У разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини першої статті 3 Закону, закупівля також може здійснюватися без застосування порядку спрощених закупівель.

У такому випадку уповноважена особа складає протокол із посиланням на підтверджуючі документи та обґрунтуванням здійснення закупівлі.

Важливо! Просимо не зловживати такими виключеннями, закуповувати дійсно критично необхідні товари, роботи та послуги.

Додатково: повідомляємо, що Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для потреб оборони України» (законопроєкт № 7109).

Згідно з пунктами 3-6 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного Закону УСІ публічні закупівлі виведені з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі» на період дії на території України воєнного стану (наразі воєнний стан введено на 30 діб, починаючи з 24.02.2022).

Джерело: МОЗ



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Як запланувати та провести закупівлю ремонту доріг під час воєнного стану

Замовникам складно знайти інформацію про закупівлю поточного ремонту доріг. Тому ми зібрали ключові аспекти в одній статті. Що буде предметом закупівлі? Якими законодавчими актами керуватися, коли закуповуєте поточний ремонт доріг? На що звернути увагу, щоб не допустити помилки під час закупівлі ремонту доріг?
17755

Постачальник «останньої надії» 2026

Залишитись без постачання електроенергії або газу — неприпустимо для багатьох замовників. Електрика та газ необхідні не лише виробничим підприємствам, а й лікарням, закладам освіти та харчування тощо. Щоб не допустити газоенергетичного колапсу, законодавство передбачило закупівлі у постачальників «останньої надії» (ПОН). Хто в Україні є ПОН у 2025 році та які варіанти проведення закупівлі у постачальника останньої надії встановлює законодавство на наступний рік?
17711

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
8618

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді