Комітет з питань економічного розвитку Верховної Ради підтримав законопроект № 5431 щодо змін у антимонопольному законодавстві

4 лютого Комітет Верховної Ради з питань економічного розвитку рекомендував Верховній Раді України прийняти проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» (№ 5431) у другому читанні та в цілому з техніко-юридичним доопрацюванням.

Фахівець з публічних закупівель — 2022 ✔️ПРОКАЧАТИ СЕБЕ

Комітет з питань економічного розвитку Верховної Ради підтримав законопроект № 5431 щодо змін у Антимонопольне законодавство

«За» висловилися 8 членів парламентського комітету. У засіданні парламентського комітету взяли участь також голова АМКУ Ольга Піщанська та заступниця голови АМКУ - державна уповноважена Анжеліка Коноплянко.

Перед голосуванням Комітет розглянув та ухвалив поправки до законопроекту №5431 до другого читання. Щодо основних змін: виключили положення про можливі перевірки у місцях проживання та володіннях фізичних осіб за рішенням суду; затвердили поправки щодо посилення контролю за концентраціями та уточнили частину, що стосувалася можливості опломбування приміщень під час перевірки підприємства. Також погодили надання права АМКУ видавати накази про примусове виконання рішень.

«Те, що рішення АМКУ будуть виконавчим документом, означає, що Антимонопольному комітету не потрібно буде додатково звертатися до суду для стягнення штрафу після того, як всі оскарження по самому рішенню вже пройшли. Це дуже важливо, оскільки різниця між нарахованими і сплаченими штрафами значна. У 2021-му було сплачено лише 7% нарахованих Комітетом штрафів», – пояснила авторка законопроекту, заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Роксолана Підласа.

Під час обговорення голова Антимонопольного комітету України Ольга Піщанська подякувала депутатам за роботу та попросила підтримати цей законопроект:

«Я щиро вдячна усім депутатам - членам комітету і решті депутатів, які подавали свої поправки до цього документу за їхній внесок. Ці зміни покращать не лише роботу Антимонопольного комітету, а й значно вплинуть на посилення конкуренції та всю економіку України. Це перший етап реформи. Ми вважаємо його надважливим для суспільства і держави», – зазначила Ольга Піщанська.

Законопроект №5431 дає старт першому етапу конкурентної реформи в Україні та створений на виконання зобов’язань, які наша держава взяла на себе відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС. Документ напрацювали народні депутати за підтримки європейських партнерів. Він має наблизити українське законодавство про конкуренцію до законів ЄС.

Також у меморандумі з Міжнародним валютним фондом Україна зобов’язалася посилити Антимонопольний комітет України відповідно до передових міжнародних практик та прийняти закон, який забезпечить фінансову та операційну незалежність Комітету, посилить його прозорість та повноваження.

Законопроект №5431 несе наступні зміни:

  • зменшує адміністративний тиск на бізнес та унеможливлює необґрунтовані перевірки;
  • унеможливлює уникнення порушниками відповідальності шляхом банкрутства чи перереєстрації компаній;
  • вдосконалює процес контролю за концентраціями;
  • дає змогу учасникам змови викрити її перед Антимонопольним комітетом;
  • запроваджує процедуру врегулювання у справах у відповідь на визнання порушення та ін.

Далі законопроект №5431 буде внесений на друге читання у сесійну залу парламенту.

Нагадаємо, парламент 13 липня 2021 року підтримав у першому читанні Проект Закону №5431. Свої пропозиції та зауваження до другого читання законопроекту подавали народні депутати, бізнес-асоціації, зокрема ЄБА та AmCham та Антимонопольний комітет.

Джерело: Антимонопольний комітет України



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
211

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2464

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
101

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1204

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді