Небезпечні перевірки закупівель: про що варто знати замовникам

Під час перевірки закупівель повідомлення замовнику про те, що її планують чи розпочинають, не надсилають. А от порушення, які перевіряльники виявили під час перевірок закупівель, можуть мати негативні наслідки як для замовника, так і для працівників, що їх допустили. Як проходять такі перевірки у 2021 році?


Закупівлі у замовників мають право перевіряти не лише під час моніторингу процедури закупівлі, а й під час перевірки закупівлі.

Не плутайте! Це різні види інструментів контролю Держаудитслужби, які мають суттєву відмінність.

PW_welcome_dz_webinar_29072024.jpg

У чому різниця?

Моніторять процедуру закупівлю через електронну систему закупівель, а перевірку закупівель проводять «на місці», тобто на об’єкті контролю. Крім того, перевіряють не тільки електронні документи, а й паперові.

Наразі нормативні документи, що регулюють перевірку закупівель, не приведені у відповідність до нової редакції Закону № 922.

Який порядок проведення перевірки закупівель на сьогодні та що має змінитися роз'яснюють експерти Вищої школи Закупівельника.

Поприте, що перевірка закупівель є окремим видом держфінконтролю, її також можуть проводити і в ході аудиту чи інспектування.

Чекайте на перевіряльників, якщо є підстави зазначені у пункті 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами і внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 № 631 (далі — Порядок № 631), а саме:

  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі (далі — висновок), таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів і висновок не оскаржений до суду;
  • під час моніторингу процедури закупівлі виявлені порушення щодо невідповідності опублікованих в ЕСЗ умов договору про закупівлю змісту ТП переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у т. ч. ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі переговорної процедури;
  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку, таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону № 922 і висновок не оскаржений до суду;
  • є доручення або рішення КМУ про проведення перевірок закупівель, якщо ці питання не можна перевірити під час планових виїзних ревізій;
  • виникла потреба у перевірці відомостей про порушення замовником законодавства у сфері закупівель, що надійшли до органу держфінконтролю, або перевірці відомостей, наведених у зверненні (за умови закінчення строку подання скарги про ці порушення до органу оскарження за Законом № 922), якщо замовник не надав пояснення та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держфінконтролю протягом трьох робочих днів з дня його надходження;
  • орган держфінконтролю вищого рівня під час перевірки (контролю за достовірністю висновків органу держфінконтролю нижчого рівня) актів перевірки виявив їх невідповідність вимогам закупівельного законодавства. Перевірку закупівель може ініціювати орган держфінконтролю вищого рівня, якщо розпочато службове розслідування стосовно посадових або службових осіб органу держфінконтролю нижчого рівня, які проводили перевірку закупівель, або у разі повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;
  • надійшла скарга від замовника на дії або бездіяльність посадових осіб органу держфінконтролю.

Зверніть увагу! Оскільки порядок реалізації наслідків моніторингу закупівлі змінився — нині наслідками моніторингу є не перевірка закупівель, а накладення штрафу. Тобто перші три підстави для перевірки закупівель з Порядку № 631 сьогодні не актуальні.

Решта підстав для перевірки закупівель, можливо з часом будуть скориговані, але залишаться актуальними.

Звісно, вам як замовнику варто знати про строки та порядок перевірки. При цьому у Вищій школі Замовника експерти завжди дають більше, ніж сухий фактаж, зокрема попереджають про практичні небезпеки.

Кожен навчальний курс з публічних закупівель Вищої школи Закупівельника створений з турботою про вас. Адже ми знаємо, скільки часу, нервів та сил ви вкладаєте в свою роботу.

Навчання за програмою «Контроль у закупівлях: чим загрожує і як діяти замовнику» допоможе вам чітко знати свої права та права перевіряльників під час заході контролю. Адже вміння відбудувати й захистити свої права — частина успішно пройденної перевірки.

Вже під час курсу ви зрозумієте, як поводитись під час перевірок: що в рамках закону, а що може призвести до негативних наслідків. Крім того, вибудуєте стратегію поведінки в залежності від висновків контролерів.

Переконайтеся самі у корисності, ґрунтовності та практичному застосуванні знань кожного уроку.

Програма курсу:

МОДУЛЬ 1. Органи контролю

Курс 1. Повноваження перевіряльників

Урок 1. Хто і коли може контролювати закупівлі

Урок 2. Де межа повноважень Казначейства

Урок 3. Яка роль у закупівлях Колегії АМКУ

Урок 4. Як впливають на закупівлі громадські організації

Курс 2. Взаємодія з аудиторами

Урок 1. Як уникнути штрафів за результатами моніторингу

Урок 2. Як діяти під час ревізії фінансово-господарської діяльності

Урок 3. Чим небезпечні перевірки закупівель

Урок 4. Як діяти, коли аудитори склали адмінпротокол

МОДУЛЬ 2. Рішення органів контролю

Курс 1. Згодні — виконуємо

Урок 1. Чому потрібно виконувати рішення Колегії АМКУ

Урок 2. Чи обов’язково розривати договір на вимогу Держаудитслужби

Урок 3. Хто і коли відшкодовує збитки, завдані державі чи об’єкту контролю

Курс 2. Не згодні — йдемо до суду

Урок 1. Коли варто оскаржувати висновок про результати моніторингу

Урок 2. Чи можна оскаржити адмінпротокол

Урок 3. Про що пам’ятати, коли оскаржуєте рішення Колегії АМКУ

Урок 4. Коли суди у своїх рішеннях стали на бік замовника

МОДУЛЬ 3. Наслідки порушень законодавства про закупівлю

Курс 1. Відповідальність: за що і скільки

Урок 1. Яка адмінвідповідальність передбачена за порушення законодавства про закупівлі

Урок 2. За які дії на посадових осіб замовника чекає кримінальна відповідальність

Курс 2. Репутація: як замовнику вберегти своє ім’я

Урок 1. Чим загрожує скарга на вашу закупівлю

Урок 2. Чи є «чорні списки» у замовників

7 переваг після проходження курсу:

  1. навчання та підвищення кваліфікації в зручний час без відриву від роботи;
  2. актуальні поради для організації роботи в умовах карантину;
  3. повні конспекти лекцій і відео роз'яснення по кожній темі;
  4. відповіді на популярні запитання, які виникають під час роботи в умовах карантину;
  5. безплатний доступ до вебінарів на період навчання та доступ до запису минулих;
  6. необмежена кількість спроб пройти підсумкове тестування;
  7. сертифікат від компанії Експертус.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді