Роз’яснення від АМКУ щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії

Антимонопольний комітет України оприлюднив на своєму сайті важливе роз’яснення щодо проведення процедур публічних закупівель електричної енергії, у зв’язку із значним зростанням кількості скарг, які надходять до органу оскарження.

2 варіанти, щоб забезпечити безперервне постачання електроенергії у 2022 році

Роз’яснення від АМКУ щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії

Найбільш поширеним порушенням з боку замовників зазначених закупівель є відхилення тендерних пропозицій учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).

Порушення у цьому випадку полягає саме у тому, що цінова пропозиція учасника за результатами аукціону не є складовою його тендерної пропозиції, тому, застосування як підстави відхилення зазначених вище положень Закону є некоректним.

Враховуючи положення пункту третього частини 1 статті 31 Закону, якщо тендерна документація не містить умов про те, що визначення учасником маржі у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємної величини вважається відмовою від підписання договору, відхилення тендерної пропозиції такого учасника із зазначених вище підстав не узгоджується із положеннями Закону.

Також поширеним у такому контексті порушенням з боку замовників є відхилення тендерних пропозицій учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону (учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію), у випадку надання учасником у складі тендерної пропозиції згоди з тим, що Замовник не може визнати переможцем учасника, що визначив маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину.

В вищенаведеному випадку порушення полягає у тому, що, якщо надана учасником згода не містить обов’язку та/або гарантій того, що його цінова пропозиція за результатами аукціону не буде від’ємною, то про надання учасником недостовірної інформації стверджувати неможливо.

У зв’язку із значною соціальною важливістю зазначених закупівель, просимо учасників торгів та замовників врахувати наведену вище інформацію та практику органу оскарження під час підготовки та подання тендерних пропозицій і, відповідно, проведення процедур закупівель електричної енергії.

Джерело: АМКУ



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне у червні для закупівельника

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у червні. Це консультації, зразки, довідники, відеороз’яснення, коментарі останніх змін — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі
104

Методрекомендації щодо закупівель електроенергії: що передбачило Мінекономіки та в чому ризики замовників

Проведемо огляд Методрекомендацій Мінекономіки щодо закупівель електроенергії. Розберемо пропозиції щодо визначення очікуваної вартості, нюанси та ризики тендерної документації, технічних специфікацій, формульного ціноутворення, проєкту договору та умов щодо зміни ціни
193

Національна програма інформатизації 2024

З 8 лютого 2024 року діє новий порядок погодження проєктів за Національною програмою інформатизації. У статті розглянемо, що врахувати замовнику, щоб погодити проєкти з Мінцифри
8407

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді