НАЗК: Нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

З 18 січня набрала чинності нова типова антикорупційна програма юридичних осіб, затверджена Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК). Нова програма враховує кращі світові практики та наближена до міжнародних та національних стандартів запобігання корупції.

Робота УО☝️ Як організувати, щоб не нашкодити закупівлям

 НАЗК: Нова типова антикорупційна програма для юридичних осіб

Відтак, свої антикорупційні програми мають оновити наступні компанії:

  • державні, комунальні підприємства, господарські товариства з державною або комунальною часткою понад 50 %, де чисельність працівників за рік перевищує 50 осіб, а обсяг чистого доходу за цей період — понад 70 млн грн;
  • учасники процедури публічних закупівель, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 20 млн грн.

Які ключові зміни в типовій програмі?

Запроваджується обов’язок керівників юридичних осіб демонструвати відповідальне лідерство в нетерпимості до корупції (так званий «тон згори»).

Деталізується правовий статус антикорупційного уповноваженого, посилюються гарантії його незалежності. У новій програмі пропонуються на вибір організаційні моделі функціонування уповноваженого: він може бути підпорядкований керівнику або наглядовій раді юридичної особи. Також дозволяється призначення осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційної програми, у відокремлених підрозділах без статусу юридичної особи.

⚡️Дев’ять обов'язкових справ для УО на початку 2022 року

Оновлені такі політики та заходи контролю:

  • запобігання та врегулювання конфлікту інтересів — наведено типові ситуації прояву конфлікту інтересів, визначено порядок урегулювання конфлікту інтересів у членів колегіальних органів;
  • оцінювання корупційних ризиків — змінено періодичність проведення оцінювання; зовнішнє оцінювання ризиків уже не буде обов’язковим;
  • політика подарунків та ділової гостинності — визначені принципи, за якими здійснюється така політика;
  • політика взаємодії з діловими партнерами;
  • повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, співпраця з викривачами — положення типової програми приведені у відповідність до антикорупційного законодавства;
  • проведення періодичного навчання з питань запобігання і виявлення корупції;
  • проведення внутрішніх розслідувань.

Нові політики та заходи контролю

Типова програма також запроваджує нові антикорупційні політики та заходи контролю:

  • здійснення заохочуючих платежів;
  • політика інформування щодо запобігання корупції;
  • здійснення спонсорської діяльності;
  • перевірка під час укладення правочинів про злиття або поглинання;
  • перевірка кандидатів на посади.

Ознайомитись із новою типовою програмою можна за посиланням: https://cutt.ly/wITZMTg

Джерело: НАЗК



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2420

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
77

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді