Аудиторська Рада Ukraine Facility наполягає на посиленні внутрішнього контролю, аудиту та ролі НАЗК

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Аудиторська Рада Ukraine Facility рекомендує посилити внутрішній контроль та інтегрувати інструменти НАЗК у роботу всіх міністерств і відомств

Аудиторська Рада Ukraine Facility наполягає на посиленні внутрішнього контролю, аудиту та ролі НАЗК

Україна досягла серйозного інституційного прогресу для забезпечення ефективного фінансового контролю посадовців та протидії корупції, а також створила комплексну законодавчу базу для внутрішнього контролю, проте актуальною залишається проблема імплементації цих норм на практиці. Про це йшлося під час зустрічі керівництва НАЗК з Головою Аудиторської ради Ukraine Facility Марек Белька.

Сторони підписали меморандум про співробітництво, спрямований на посилення взаємодії у сфері реалізації інструменту фінансової підтримки України з боку ЄС — Ukraine Facility. Також обговорили прогрес в підготовці Антикорупційної стратегії на 2026-2030 роки. 

Звіт Аудиторської Ради UF підтверджує важливість законодавчих реформ в Україні, проте акцентує на необхідності зміни підходу до імплементації внутрішнього контролю та посиленні ролі НАЗК у цій системі. Тому такі інструменти НАЗК як управління корупційними ризиками, запобігання і врегулювання  конфлікту інтересів та механізм повідомлень викривачів — повинні бути широко та горизонтально інтегровані у практику внутрішнього контролю всіх міністерств та державних органів.

Закупівлі за інструментом Ukraine Facility — крок за кроком

Сторони також обговорили рекомендації для зміцнення систем внутрішнього контролю та аудиту в частині, що стосується НАЗК.

Зокрема йдеться про:

  • надання пріоритету внутрішньому контролю та внутрішньому аудиту як ключовим інструментам належного фінансового управління та запобігання корупції у всіх відповідних національних стратегіях:
  • Стратегії реформування системи управління державними фінансами, 
  • Стратегії реформування державного управління; та
  • Антикорупційній стратегії;
  • впровадження інструментів НАЗК, таких як управління конфліктом інтересів та механізми повідомлення про порушення, у практику внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту міністерств та відомств;
  • узгодженість та інтеграція політики доброчесності  у тісній співпраці з НАДС в державному секторі.

Заступник Голови НАЗК Дмитро Калмиков запевнив, що Агентство всебічно сприятиме ефективному впровадженню всіх рекомендацій Ради UF тими інституціями, яких ці рекомендації стосуються першочергово — Мінфіну і Мінекономіки. 

«В першу чергу, НАЗК відповідальне за розробку та імплементацію нової Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми (ДАП). В цих національних документах ми забезпечимо відображення усіх рекомендацій, отриманих від міжнародних партнерів: в межах моніторингу ОЕСР та GRECO, або під час переговорного процесу щодо вступу до ЄС», — зазначив Дмитро Калмиков.

Окрім того, на тлі підвищеної уваги з боку громадськості та міжнародних партнерів до проблеми корупції в Україні, сторони обговорили відповідні виклики у сфері енергетики. Дмитро Калмиков наголосив, що в Антикорупційну стратегію на 2026-2030 роки та ДАП будуть закладені механізми та інструменти для усунення корупційних ризиків в зазначеній сфері економіки та дотичних секторах, що стане завершенням реформи корпоративного управління державних підприємств.  

Також він повідомив, що НАЗК вже проводить дослідження щодо корупційних ризиків у сфері енергетики, яке незабаром буде представлене громадськості. Відповідні ініціативи будуть закладені в нові Стратегію та ДАП. 

Довідково

Ukraine Facility — це програма фінансової підтримки України від Європейського Союзу на 2024–2027 роки, яка передбачає надання до €50 млрд на підтримку державного бюджету, стимулювання інвестицій та надання технічної допомоги.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

image12

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17632

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30887

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9002

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
495

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19912

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді