Уряд оновив порядок платежів у воєнний період: деталі в порівняльній таблиці

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
шеф-редактор Експертус Держзакупівлі, Київ
21.10.2025 набрали чинності зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590 (далі — Порядок № 590)

Уряд оновив порядок платежів у воєнний період: деталі в порівняльній таблиці

КМУ вніс зміни до пункту 18 та 19 Порядку № 590. Ознайомтеся із змінами у порівняльній таблиці.

Положення Порядку № 590

Редакція до 21.10.2025

Редакція після 21.10.2025

18. У разі виконання повноважень Казначейством в особливому режимі відкриття асигнувань із загального фонду державного бюджету здійснюється в установленому законодавством порядку в такій черговості:

Новий абзац 7 підпункту 1 пункту 18

«…1) за видатками та наданням кредитів на:

  • національну безпеку і оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану, головних розпорядників бюджетних коштів, що здійснюють матеріально-технічне, транспортне, соціально-побутове та інше забезпечення діяльності Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України, Офісу Президента України та забезпечують обладнання робочих місць для виконання функціональних обов'язків оперативним складом пунктів управління у можливих місцях розгортання Ставки Верховного Головнокомандувача, а також розпорядників коштів державного бюджету, які забезпечують здійснення організації та процесуального керівництва досудовим розслідуванням;
  • оплату праці працівників бюджетних установ;
  • нарахування на заробітну плату;
  • обслуговування державного та гарантованого державою боргу, виконання гарантійних зобов'язань, виплати за державними деривативами;
  • соціальне забезпечення;
  • виконання членських зобов'язань Верховної Ради України перед міжнародними організаціями, членом яких є Верховна Рада України;…»

«…1) за видатками та наданням кредитів на:

  • національну безпеку і оборону та на здійснення заходів правового режиму воєнного стану, головних розпорядників бюджетних коштів, що здійснюють матеріально-технічне, транспортне, соціально-побутове та інше забезпечення діяльності Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України, Офісу Президента України та забезпечують обладнання робочих місць для виконання функціональних обов'язків оперативним складом пунктів управління у можливих місцях розгортання Ставки Верховного Головнокомандувача, а також розпорядників коштів державного бюджету, які забезпечують здійснення організації та процесуального керівництва досудовим розслідуванням;
  • оплату праці працівників бюджетних установ;
  • нарахування на заробітну плату;
  • обслуговування державного та гарантованого державою боргу, виконання гарантійних зобов'язань, виплати за державними деривативами;
  • соціальне забезпечення;
  • оплату товарів, робіт та послуг для здійснення нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти (захист тягових підстанцій із рівнем первинної напруги 150 (110) кВ) та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури (постачання теплової енергії, водопостачання та водовідведення);
  • виконання членських зобов'язань Верховної Ради України перед міжнародними організаціями, членом яких є Верховна Рада України;…»

19. Казначейство та органи Казначейства здійснюють платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка в такій черговості:

Новий абзац 17 підпункту 2 пункту 19

«…2) за витратами на:

  • погашення та обслуговування державного (місцевого) боргу, виконання гарантійних зобов'язань, виплати за державними деривативами;
  • фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду України;
  • виплати та видатки, що здійснюються Пенсійним фондом України та Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
  • покриття тимчасових касових розривів Пенсійного фонду України;
  • виконання зобов'язань за укладеними договорами фінансового лізингу;
  • виконання членських зобов'язань Верховної Ради України перед міжнародними організаціями, членом яких є Верховна Рада України;
  • оплату послуг із забезпечення функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін'юст та Мінінфраструктури;
  • забезпечення безперервної роботи, захисту та розвитку об'єктів критичної інформаційної інфраструктури - національних електронних інформаційних ресурсів та державних інформаційно-комунікаційних систем;
  • придбання державних цінних паперів за рахунок тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів та на обслуговування рахунка у цінних паперах;

 за витратами державного та місцевих бюджетів на:

  • оплату праці працівників бюджетних установ;
  • нарахування на заробітну плату;
  • виплату винагороди присяжним;
  • дослідження і розроблення, окремі заходи з виконання державних (регіональних) програм, субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам та організаціям у частині оплати праці з нарахуваннями;
  • соціальне забезпечення;
  • реалізацію програм державних гарантій медичного обслуговування населення;…»

«…2) за витратами на:

  • погашення та обслуговування державного (місцевого) боргу, виконання гарантійних зобов'язань, виплати за державними деривативами;
  • фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду України;
  • виплати та видатки, що здійснюються Пенсійним фондом України та Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
  • покриття тимчасових касових розривів Пенсійного фонду України;
  • виконання зобов'язань за укладеними договорами фінансового лізингу;
  • виконання членських зобов'язань Верховної Ради України перед міжнародними організаціями, членом яких є Верховна Рада України;
  • оплату послуг із забезпечення функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін'юст та Мінінфраструктури;
  • забезпечення безперервної роботи, захисту та розвитку об'єктів критичної інформаційної інфраструктури - національних електронних інформаційних ресурсів та державних інформаційно-комунікаційних систем;
  • придбання державних цінних паперів за рахунок тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів та на обслуговування рахунка у цінних паперах;

 за витратами державного та місцевих бюджетів на:

  • оплату праці працівників бюджетних установ;
  • нарахування на заробітну плату;
  • виплату винагороди присяжним;
  • дослідження і розроблення, окремі заходи з виконання державних (регіональних) програм, субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам та організаціям у частині оплати праці з нарахуваннями;
  • соціальне забезпечення;
  • оплату товарів, робіт та послуг для здійснення нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти (захист тягових підстанцій із рівнем первинної напруги 150 (110) кВ) та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури (постачання теплової енергії, водопостачання та водовідведення);
  • реалізацію програм державних гарантій медичного обслуговування населення;…»

Абзац 197 підпункту 2 пункту 19

  • постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг, отриманими як попередня оплата від розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на виготовлення проектної (проектно-кошторисної) документації, будівництво, реконструкцію, ремонт захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд подвійного призначення із захисними властивостями захисних споруд цивільного захисту, ремонт та облаштування (пристосування) підвальних і цокольних приміщень, які плануються до використання для укриття населення, з урахуванням вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об'єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених МВС, а також здійснення заходів за рахунок коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, у разі відкриття таких рахунків на їх ім'я в Казначействі та органах Казначейства в установленому законодавством порядку;
  • постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг, отриманими як попередня оплата від розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на виготовлення проектної (проектно-кошторисної) документації, будівництво, реконструкцію, ремонт захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд подвійного призначення із захисними властивостями захисних споруд цивільного захисту, ремонт та облаштування (пристосування) підвальних і цокольних приміщень, які плануються до використання для укриття населення, з урахуванням вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об'єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених МВС, нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, ремонт та інші інженерно-технічні заходи із захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору, підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти (захист тягових підстанцій із рівнем первинної напруги 150 (110) кВ) та сектору систем життєзабезпечення критичної інфраструктури (постачання теплової енергії, водопостачання та водовідведення), а також здійснення заходів за рахунок коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, у разі відкриття таких рахунків на їх ім'я в Казначействі та органах Казначейства в установленому законодавством порядку;

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 18.10.2025 № 1313

додаток

image33

Статті за темою

Усі статті за темою

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а коли — ні. Пояснимо ризики
61489

Вимоги пункту 13 Особливостей

Тримайте алгоритм закупівлі за пунктом 13 Особливостей № 1178. Врахуєте підстави, за яких зможете укласти прямий договір та порядок оприлюднення інформації
11516

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді