Гарантійний лист про оплату
Коли надавати гарантійний лист про оплату
Виходячи із судової практики гарантійний лист — офіційний лист підприємства, установи, організації, що є юридичним гарантом виконання підприємством викладених у ньому зобов`язань (постанова ВС від 11.04.2024 у справі № 902/655/23).
Отже, гарантійний лист про оплату — це лист, який містить в собі підтвердження виконання платежу (оплати) за поставлений товар, виконані роботи, надані послуги. Фактично, гарантійний лист є способом забезпечення виконання зобов’язання замовником.
Платіж — виконання бюджетних, боргових, гарантійних чи податкових зобов'язань, що виникли в поточному або попередніх бюджетних періодах (п.41 ч.1 ст.2 БК).
А бюджетним зобов'язанням є будь-яке:
- розміщення замовлення;
- укладення договору;
- придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій.
Бюджетні зобов’язання здійснюються протягом бюджетного періоду та відповідно до бюджетного асигнування, а платежі за ними проводять протягом цього ж періоду або у майбутньому (п.7 ч.1 ст.2 БК).
Отже, уповноважена особа розуміючи, що замовник отримає кошти у часі пізніше на відповідну закупівлю, може сформувати гарантійний лист, з підтвердженням того, що обов’язково заплатить постачальнику у конкретний термін.
У справі № 902/655/23замовник-боржник та постачальник уклали додаткову угоду на розірвання договору, якій зазначили зобов`язання замовника:
- сплатити борг;
- надати гарантійний лист про оплату на ім`я постачальника (датою підписання додаткової угоди) разом із графіком погашення заборгованості, який є невід`ємною частиною до додаткової угоди.
Отже, у гарантійному листі про оплату може йтися, як про одночасну оплату боргу, так і його розстрочення.
У разі надання гарантійного листа про оплату за бюджетний кошт, замовники мають врахувати, що платежі здійснюють тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч.1 ст.48 БК).
Гарантійний лист на оплату: зразок написання
Гарантійний лист про оплату належить до службових листів. Щоб скласти гарантійний лист на оплату керуйтеся пп.123- 130 Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади від 17.01.2018 № 55 (далі – Інструкція № 55).
Зверніть увагу! Під час підготовки та оформлення документів можуть застосовуватися не тільки обов’язкові, а також інші реквізити, якщо це відповідає призначенню документа або способу його опрацювання (п.15 Інструкції № 55).
Тож, враховуючи приписи п.125 Інструкції № 55, гарантійний лист має такі реквізити:
Реквізит | Яку інформацію зазначати |
реквізити замовника | назва замовника, його поштова адреса, код ЄДРПОУ, телефони, адреса електронної пошти |
дата документа | дата реєстрації вихідної кореспонденції у службі діловодства (п.126 Інструкції № 55) |
реєстраційний індекс | номер, який присвоює службою діловодства |
адресат | назва постачальника, його поштова адреса, код ЄДРПОУ, за наявності інформації: телефони, адреса електронної пошти |
заголовок до тексту | ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ |
текст листа | посилання на номер та дату договору, видаткову накладну (акти виконаних робіт, або акти приймання-передачі послуг). Текст листа викладається від першої особи множини: «Оплату гарантуємо…» і вказується термін оплати. Зазвичай: «до відповідного числа відповідного місяця та року» |
підпис | підпис особи, яка уповноважена підписувати гарантійні листи від імені замовника, відповідно до інструкції з діловодства установи |
печатка | гарантійні листи засвідчуються гербовою печаткою (пп.129) |
Скачайте універсальний зразок гарантійного листа на оплату послуг/товарів/робіт