Мінекономіки презентувало посібник із запобігання шахрайству у публічних закупівлях

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство економіки України оприлюднило Посібник із запобігання шахрайству у публічних закупівлях — перше системне видання, присвячене практичним аспектам виявлення, запобігання та реагування на шахрайство під час державних закупівель

Мінекономіки презентувало посібник із запобігання шахрайству у публічних закупівлях

Документ орієнтований на замовників, уповноважених осіб, аудиторів і контролюючі органи. Він пояснює, як розпізнавати ознаки змови чи корупції, що може виникнути на будь-якому етапі закупівель — від планування тендеру до управління договорами.

Посібник містить детальні описи основних типів шахрайства, типових ризиків, контрольних заходів, а також перелік «червоних прапорців», що сигналізують про можливі порушення.

Серед прикладів — змови між постачальниками, маніпуляції тендерними вимогами, фіктивні рахунки, конфлікти інтересів і зловживання службовим становищем.

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

Окремі розділи присвячено системі внутрішнього контролю, алгоритму управління ризиками шахрайства, а також ролі культури доброчесності та навчання персоналу у запобіганні зловживанням.

У додатках подано контрольний перелік для самооцінки замовників, типові кейси шахрайських схем і рекомендації щодо взаємодії з контролюючими органами.

За інформацією Мінекономіки

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17037

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30600

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8944

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
431

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19610

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді