Міністерство економіки України оприлюднило Посібник із запобігання шахрайству у публічних закупівлях — перше системне видання, присвячене практичним аспектам виявлення, запобігання та реагування на шахрайство під час державних закупівель

Документ орієнтований на замовників, уповноважених осіб, аудиторів і контролюючі органи. Він пояснює, як розпізнавати ознаки змови чи корупції, що може виникнути на будь-якому етапі закупівель — від планування тендеру до управління договорами.
Посібник містить детальні описи основних типів шахрайства, типових ризиків, контрольних заходів, а також перелік «червоних прапорців», що сигналізують про можливі порушення.
Серед прикладів — змови між постачальниками, маніпуляції тендерними вимогами, фіктивні рахунки, конфлікти інтересів і зловживання службовим становищем.
Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває
Окремі розділи присвячено системі внутрішнього контролю, алгоритму управління ризиками шахрайства, а також ролі культури доброчесності та навчання персоналу у запобіганні зловживанням.
У додатках подано контрольний перелік для самооцінки замовників, типові кейси шахрайських схем і рекомендації щодо взаємодії з контролюючими органами.
За інформацією Мінекономіки
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі
Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі