Який період уточнення інформації про закупівлю в спрощеній закупівлі
Уточнення інформації як етап спрощеної процедури
Уточнення інформації, що зазначена замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, прописано в пункті 2 частини 2 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) і є одним з важливих етапів в цій процедурі.
Таке уточнення дозволяє учаснику отримати додаткову інформацію — більш детальну, що надає можливість убезпечити себе від помилок тощо. Це може бути інформація:
- щодо змісту оголошення про спрощену закупівлю. Наприклад, якщо потенційний учасник не розуміє, чи йому потрібно подавати лише договір про виконання аналогічного договору, або докази його належного виконання (тут йдеться про те, які саме документи надати: договори, листи-відгуки тощо);
- щодо вимог до предмета закупівлі. Наприклад, замовник означив, що хоче придбати одяг для учнів з числа дітей-сиріт, але не вказав, що це має бути саме спортивний одяг;
- про вимогу щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. На практиці, зазвичай, йдеться про дискримінацію. Наприклад, вимога надати три аналогічні договори, хоча й одного достатньо.
Закупівлі за інструментом Ukraine Facility — крок за кроком
Строки уточнення інформації в спрощеній процедурі
Як вбачається з приписів пункту 8 частини 3 статті 14 Закону № 922, в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, вказується період уточнення інформації, але його строк повинен бути не менше трьох робочих днів, з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель.
Важливо! За приписами підпункту 9 частини 3 статті 14 Закону № 922, кінцевий строк подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю.
Що уточнюють учасники, і в якій формі це бачить замовник
Як було зазначено вище, учасники можуть уточнити певні нюанси щодо змісту оголошення або щодо вимог до предмета закупівлі. Такі можливості надані через те, що часом вимоги сформовані нечітко або мають множинне тлумачення.
Замовник бачить звернення потенційного постачальника в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) в електронній формі.
Важливо! За приписами частини 7 статті 14 Закону № 922 всі звернення від потенційних постачальників автоматично оприлюднюються в ЕСЗ — без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Чи обов’язково відповідати на запит учасника
Так, обов’язково. Це вбачається з приписів ч. 7 ст. 14 Закону № 922, де передбачено, що замовник протягом одного робочого дня з дня оприлюднення звернення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення потенційного постачальника та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Які зміни може вносити замовник в період уточнення інформації
На цьому етапі спрощеної закупівлі замовник може вносити зміни:
- до оголошення про проведення закупівлі;
- щодо предмета закупівлі.
Важливо! З частини 7 статті 14 Закону № 922 вбачається, що зміни можна внести лише до початку строку подання пропозицій. При цьому такі зміни розміщуються та відображаються в ЕСЗ вигляді нової редакції документів.
Чи подовжується строк для надання пропозицій
Так, продовжується. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні (ч. 7 ст. 14 Закону № 922).
З вищевикладеного випливає, що замовникам при формуванні оголошення слід звернути увагу на те, щоб воно було:
- чіткім та точним;
- мало єдине (не множинне) трактування;
- не було дискримінаційним.
24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі
Крім того, потрібно постійно моніторити, чи бува, якійсь з потенційних постачальників не надіслав звернення в ЕСЗ.
Також варто нагадати про те, що наразі діють Особливості № 1178, а також наказ № 25 ДП «Прозорро» від 20.10.2022, яким затверджено Інструкцію про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом № 922, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.