Останні зміни до Особливостей 1178 у 2025 році

У статті — повний огляд усіх змін до постанови КМУ № 1178 за 2025 рік. Ми зібрали всі нововведення в єдиній таблиці, щоб ви могли швидко зорієнтуватися та оперативно реагувати

Постанова 1178: зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель у 2025 році

2025-й ще не добіг кінця, а ми вже маємо 36 оновлень до Особливостей. Щоб не губитися в змінах до постанови 1178, зібрали все в одну зручну таблицю — із датами, посиланнями й короткими поясненнями. Перевірте, чи врахували всі правки у своїх закупівлях.

Дата набрання чинності змін

Суть змін

10.2025

Постановою КМУ від 18.10.2025 № 1314 уточнено пункт 13 Особливостей № 1178, який тепер дозволяє закупівлю товарів, робіт і послуг для будівництва, ремонту та інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури:

  • паливно-енергетичного сектору;
  • систем життєзабезпечення — у межах експериментального проєкту, затвердженого постановою КМУ № 142 від 07.02.2025.

Такі закупівлі можна проводити за договорами, укладеними до 1 березня 2026 року.

Закупівлі, розпочаті до набрання чинності постановою, завершуються за старими правилами.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

10.2025

Уряд затвердив постановою КМУ від 25.09.2025 № 1254 новий розділ, що визначає правила використання коштів програми Ukraine Facility від Європейського Союзу.

Основні положення:

  1. Учасники — лише компанії та субпідрядники з «прийнятних країн» (ЄС, Україна, Західні Балкани, Грузія, Молдова, країни ЄЕП тощо).
  2. Походження товарів — тільки з цих країн; перелік оприлюднений Мінекономіки.
  3. Санкції — учасники та їхні бенефіціари не повинні бути під санкціями ЄС.

Мета змін — узгодити українські закупівлі з вимогами ЄС, забезпечити прозоре та ефективне використання коштів програми Ukraine Facility

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

09.2025

КМУ постановою від 25.09.2025 № 1196 доповнив пункт 19 Особливостей № 1178 новою вимогою.

До пункту 19 Особливостей № 1178 додано норму, що дозволяє оператору системи передачі електроенергії укладати договори закупівлі, якщо не менше 75% вартості фінансується за рахунок кредитів, позик чи грантів міжнародних організацій, — з урахуванням їхніх правил і процедур закупівель.

Ця вимога також поширюється на чинні договори, укладені раніше за пунктом 13 Особливостей № 1178

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

09.2025

Змінами, що внесені постановою КМУ від 01.09.2025 № 1067 передбачено:

1. Прозорість закупівель у будівництві. Замовники зобов’язані публікувати в системі Prozorro інформацію про ціни на будівельні матеріали й ресурси. Ці дані мають бути у машиночитаному форматі.

2. Публікація при змінах. Якщо до договору вносяться зміни щодо цін, замовник також публікує оновлену інформацію.

3. Виключення для енергетики. На час воєнного стану збережені виключення для швидких закупівель енергетичного обладнання — але з обов’язковим оприлюдненням цін і звітів.

4. Гнучкість цін у договорах. Дозволено змінювати ціну товару до 10 % при кожній зміні, але не більш ніж 50 % від початкової ціни за весь період дії договору — з обов’язковим документальним обґрунтуванням.

5. Цифровізація процесів. УО замовника можуть оформлювати рішення в електронній формі, без паперових документів.

У цілому постанова підсилює прозорість, контроль за витратами та цифровізацію закупівель у будівництві під час воєнного стану

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

08.2025

КМУ постановою від 15.08.2025 № 992 вніс зміни до пункту 13 Особливостей.

Змінами встановили, що військові частини закуповують без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу транспортні засоби, які були в користуванні. Це, зокрема:

  • пікапи;
  • мотовсюдиходи;
  • квадроцикли;
  • мотоцикли.

Закуповують вживаний транспорт за наявності штатно-табельної потреби.

Вартість таких транспортних засобів визначають на підставі висновку експерта або звіту про оцінку майна

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

07.2025

Зміни в Особливостях щодо закупівель для центрів єдності

КМУ затвердив:

  • Порядок реалізації експериментального проекту щодо розбудови мережі єдності українців за кордоном;
  • Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання завдань і заходів із підтримки українців за кордоном та сприяння їх поверненню в Україну.

Експериментальний проєкт передбачає, зокрема, створення центрів єдності. Щоб забезпечити діяльність центрів єдності, КМУ вніс зміни до пункту 9 Особливостей, доповнивши його новим абзацом.

Відтак, надали право без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель придбавати для центрів єдності товари, роботи і послуги. А саме:

  • придбавати, утримувати та/або орендувати транспортні засоби та майно;
  • оплачувати послуги фінансових установ;
  • оплачувати оренду приміщень, комунальні послуги та енергоносії;
  • оплачувати послуги з утримання комунікаційних систем приміщень державного некомерційного підприємства «Агенція національної єдності» у належному стані;
  • ремонтувати приміщення, закуповувати архітектурно-будівельні роботи;
  • оплачувати послуги з охорони території, транспортні, логістичні та митно-брокерські послуги, послуги зв’язку;
  • придбавати обладнання, матеріали, інвентар та програмне забезпечення;
  • ремонтувати і обслуговувати обладнання, програмне забезпечення;
  • оплачувати послуги з розроблення, ведення і адміністрування інформаційно-комунікаційних систем, юридичні, бухгалтерські, банківські та консультаційні послуги, рекламні, маркетингові, поліграфічні, дизайнерські послуги;
  • оплачувати навчання, пов’язане з діяльністю центрів єдності;
  • оплачувати аудиторські та страхові послуги, медичні послуги, консалтингові послуги, кейтерингові послуги, послуги з організації та проведення заходів, сервісних послуг

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

05.2025

Зміни в особливостях оренди державного та комунального майна

КМУ доповнив постанову «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» від 27.05.2022 № 634 новим пунктом 13-3.

На період воєнного стану та протягом одного року після його припинення оренду комплексу будівель, споруд, іншого окремого індивідуально визначеного державного майна, призначених для забезпечення прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт, здійснюють з урахуванням нових особливостей.

Потенційний орендар до заяви на участь в аукціоні, крім документів, визначених частиною 3 статті 13 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX, додає:

  • інформацію та документи, які підтверджують наявність досвіду роботи не менше трьох років у сфері транспортування та/або переробки нафти, нафтопродуктів, у тому числі обсяг реалізованої продукції, робіт, послуг;
  • інформацію щодо підтвердження можливості виконання потенційним орендарем додаткових умов, визначених підпунктом 2 пункту 13-3.

Перелік документів та зміст зазначеної інформації визначає орендодавець за пропозицією уповноваженого органу управління майном та зазначає в оголошенні про передачу майна в оренду на аукціоні.

Додатковими умовами оренди майна, зазначеного в абзаці 1 пункту 13-3, крім визначених пунктом 54 Порядку передачі майна в оренду, затвердженого постановою КМУ від 03.06.2020 № 483, можуть бути вимоги щодо:

  • обсягу реалізації продукції, робіт, послуг, які повинні бути забезпечені орендарем;
  • цільового використання об’єкта оренди для прийняття та відвантаження нафти, нафтопродуктів з/на морський транспорт;
  • забезпечення постачання нафти та надання послуг нафтопереробним заводам, розташованим на території України, за цінами не вище контрактних цін для інших отримувачів такої продукції (послуг) орендаря за аналогічний обсяг;
  • додержання антимонопольного законодавства;
  • працевлаштування орендарем визначеної кількості працівників балансоутримувача, які забезпечують обслуговування об’єкта оренди.

Орендодавець не затверджує протокол аукціону і не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем, який не подав документи, визначені підпунктом 1 пункту 13-3

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

05.2025

КМУ знову відкоригував винятки, коли замовники можуть укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів.

Зміни внесли до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178. Стосуються вони нового підпункту 23, який набрав чинності 17.04.2025 згідно з постановою КМУ «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо забезпечення рекрутингу іноземців та осіб без громадянства» від 15.04.2025 № 442.

Тепер за підпунктом 23 пункту 13 Особливостей замовники можуть укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли здійснюється закупівля послуг, пов’язаних з перевезенням (оформлення документів, що посвідчують особу, віз, проїзних документів, страхування, транспортування тощо) кандидатів для проходження військової служби з числа іноземців або осіб без громадянства з території іноземних держав, їх харчуванням та проживанням.

Тобто тепер йдеться про невичерпний перелік послуг, пов’язаних з перевезенням іноземців-рекрутів для проходження військової служби

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

04.2025

КМУ розширив винятки, коли замовники можуть укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та електронного каталогу. Новий виняток має на меті забезпечити рекрутинг іноземців та осіб без громадянства.

Зміни внесли до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, (постанова 1178).

Пункт 13 Особливостей доповнити підпунктом 23, що дозволяє укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та електронного каталогу у разі, коли здійснюється закупівля послуг, пов’язаних з перевезенням (транспортуванням) кандидатів для проходження військової служби з числа іноземців або осіб без громадянства з території іноземних держав, їх харчуванням та проживанням

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

03.2025

Замовникам дозволили встановлювати кваліфкритерії щодо постачальників бензину та дизпалива

КМУ вніс чергові зміни до Особливостей 1178. Змін зазнали два положення Особливостей:

1) пункт 9

Зміна дозволяє без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель здійснювати закупівлі бензину та дизельного пального Управлінню державної охорони України;

2) пункт 29

Оновлений абзац перший цього пункту вже не міститиме слів «бензину, дизельного пального, та газу скрапленого для автомобільного транспорту».

Тож замовники зможуть під час відкритих торгів для закупівлі бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту:

  • застосовувати положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону. А саме, встановлювати один або декілька з кваліфікаційних критеріїв та вимагати від учасників подати документально підтверджену інформацію про їх відповідність цим критеріям;
  • установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом для такого предмета закупівлі.

Закупівлі, розпочаті до набрання чинності змінами, замовники завершують в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою

ПЕРЕГЛЯНУТИ ОНОВЛЕННЯ

Залишайтеся на зв’язку — жодних деталей не пропустите.



зміст

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді