Одинадцяті зміни до Особливостей: що потрібно враховувати тепер

Автор
головний редактор порталу «Держзакупівлі»
КМУ вніс чергові зміни до своєї постанови від 12.10.2022 № 1178, що затверджує Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. На що зважати — розбираємо

Постановою від 19.06.2023 № 621 КМУ доповнив Особливості новим розділом «Особливості здійснення процедур закупівлі послуг енергосервісу».

Ці зміни мають сприяти покращенню показників енергоефективності (енергосервісу) бюджетних установ та інфраструктури місцевих громад. 

Відтепер для закупівлі послуг енергосервісу замовники мають враховувати положення цього розділу та Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII (далі — Закон № 327).

Також КМУ передбачив право розпорядників бюджетних коштів, в оперативному управлінні або господарському віданні яких перебувають об’єкти, щодо яких здійснюється закупівля енергосервісу, брати довгострокові зобов’язання за енергосервісом без затвердження Держенергоефективності (щодо об’єктів державної власності), Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою (щодо об’єктів комунальної власності) істотних умов енергосервісних договорів.

Замовники після укладення енергосервісного договору зобов’язані надавати інформацію про результати його виконання Держенергоефективності кожного півріччя.

Новий розділ передбачає умови як для проведення процедури відкритих торгів, так і для укладення договору без використання ЕСЗ для закупівлі послуг енергосервісу. 

Розглянемо їх детальніше.

Відкриті торги

Під час проведення процедури закупівлі енергосервісу замовники мають визначити відповідно до методики, затвердженої Мінінфраструктури, базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг як значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання. 

Якщо така методика відсутня, замовники визначають базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг як усереднене значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання за 2019 та 2021 роки паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг об’єктом енергосервісу. Замовники мають зазначити обсяги споживання кожного виду паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг.

Тендерна документація, крім складових, що визначені законодавством, має містити базовий річний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами).

Такі показники мають бути чинними на дату оголошення про проведення відкритих торгів.

Зверніть увагу!

Базовий річний рівень не затверджують:

  • виконавчий орган відповідної місцевої ради або місцевий орган виконавчої влади — для об’єктів комунальної власності;

  • центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу — для об’єктів державної власності

У разі проведення відкритих торгів на закупівлю енергосервісу замовник може не оприлюднювати в ЕСЗ інформацію з обмеженим доступом або інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці і порядку.

Також новий розділ Особливостей передбачає, що після прийняття рішення про намір укласти договір замовник не зобов’язаний подавати істотні умови договору на затвердження:

  • Держенергоефективності — для об’єктів державної власності; 

  • Верховній Раді Автономної Республіки Крим, відповідній місцевій раді — для об’єктів комунальної власності. 

Крім того незатвердження істотних умов енергосервісного договору не буде підставою для відміни тендеру.

Також у новому розділі КМУ визначив особливий строк для укладення енергосервісного договору. Відтак замовник укладає енергосервісний договір з переможцем у строк, що визначає частина 6 статті 33 Закону № 922. Тобто не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.

Що врахувати у новому порядку для відкритих торгів

Договір без використання ЕСЗ

Окрім способів, передбачених частиною 1 статті 3 Закону № 327, замовники можуть укласти договір про надання послуг енергосервісу без використання ЕСЗ за наявності одночасно двох підстав:

  • проєкти забезпечують економію понад 50 % на енергоносіях;

  • виконавець має досвід втілення аналогічних проєктів.

За результатами такої закупівлі замовник має оприлюднити в ЕСЗ не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору:

  • звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;

  • енергосервісний договір та всі додатки до нього.

! Зміни набувають чинності з 21.06.2023.

Отримайте безплатний доступ на цілу добу

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді