2 червня АМКУ виніс рішення про накладення штрафу на низку компаній за «інформаційні» порушення

2.06.2023 року Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету України ухвалила низку рішень у справах, що стосувалися так званих «інформаційних» порушень
Отримайте безплатний доступ на цілу добу

Їх перелік зазначено у статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі – Закон). Зокрема :

  • Пункт 13 зазначено статті: неподання інформації Антимонопольному комітету України, його територіальному відділенню у встановлені органами Антимонопольного комітету України, головою його територіального відділення чи нормативно-правовими актами строки;
  • Пункт 14 статті: подання інформації в неповному обсязі Антимонопольному комітету України, його територіальному відділенню у встановлені органами Антимонопольного комітету України, головою його територіального відділення чи нормативно-правовими актами строки;
  • Пункт 15 статті: подання недостовірної інформації Антимонопольному комітету України, його територіальному відділенню.

Так ТОВ «ОВІС ТРЕЙД» було оштрафовано на 2 597 652 грн за порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону - неподання інформації на вимогу Голови АМКУ - державного уповноваженого у встановлений ним строк. У серпні 2022 року під час здійснення збору та аналізу інформації щодо дотримання суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції на ринках нафтопродуктів (пального), пов’язаних зі встановленням цін на нафтопродукти протягом 2022 року, Комітетом на адресу ТОВ «ОВІС ТРЕЙД» було направлено вимогу протягом 10 днів з дня її отримання надати Комітету інформацію, пояснення та копії документів. Товариство не надало інформацію на зазначену вимогу у встановлений строк, тож було розпочато справу № 128-26.13/74-22, наслідком якої стало накладення штрафу.

За цим же пунктом статті 50 Закону було накладено штраф у 616 549 грн на ТОВ «Авантаж-7». Компанія не надала інформацію на вимогу Голови Антимонопольного комітету України - державного уповноваженого у встановлений строк. У травні 2021 року, з метою вжиття заходів державного контролю з виявлення порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринках роздрібної торгівлі високооктановими бензинами та дизельним паливом та для отримання обґрунтувань щодо рівня встановлених роздрібних цін на автозаправних станціях, на адресу ТОВ «Авантаж-7» було направлено вимогу – протягом 5 днів з дня її отримання надати Комітету інформацію, пояснення та копії документів. ТОВ «Авантаж-7» не надало інформацію на зазначену вимогу у встановлений строк, у зв’язку з чим розпочато справу № 128-26.13/83-21 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Водночас, ще до початку розгляду справи товариство все ж надало Комітету необхідну інформацію.

На 164 804 гривні було оштрафовано товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогарантія» за неподання інформації Антимонопольному комітету України на вимогу державного уповноваженого Антимонопольного комітету України у встановлений ним строк. Під час розгляду Комітетом справи № 128-26.13/4-22, ТОВ «Енергогарантія» було надіслано вимогу, якою зобов’язано надати в 15-денний строк із дня її отримання інформацію та належним чином завірені копії документів, що були необхідні Комітету в рамках розгляду вищезазначеної справи. У встановлений строк ТОВ «Енергогарантія» інформацію Комітету не надано, тож розпорядженням Голови АМКУ – державного уповноваженого від 26.12.2022 № 01/266-р було розпочато розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. За результатами розгляду справи дії ТОВ «Енергогарантія» кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та накладено штраф.

ТОВ «Хімрезерв-Львів» оштрафоване Антимонопольним комітетом на 126 720 грн за порушення, передбачене пунктом 14 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» - подання інформації в неповному обсязі на вимогу державного уповноваженого АМКУ у встановлений ним строк. Зазначена вимога у вересні 2022 року була надіслана ТОВ «Хімрезерв-Львів» в рамках розгляду заяви щодо наявності у діях ТОВ «Хімрезерв-Львів» ознак порушення передбаченого статтею 4 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Відповідь товариство було зобов’язане надати впродовж 20 днів. Інформацію було надано не у повному обсязі, у зв’язку з чим було розпочато розгляд справи. Зауважимо, що відповідь у повному обсязі товариство все ж надало, але у лютому 2023 року.

На ПП «МЦ «Альтернатива» було накладено штраф у розмірі 34 000 грн за неподання інформації АМКУ. У липні 2022 року, з метою здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, а саме – з’ясування обставин, пов’язаних із виконанням рішення АМКУ, державний уповноважений Комітету направив ПП «МЦ «Альтернатива» вимогу: в 7-денний строк із дня її отримання надати необхідні пояснення та копії документів. Однак, ПП «МЦ «Альтернатива» не надало інформацію у встановлений строк, через що було порушено справу № 127-26.13/61-22. В результаті розгляду цієї справи дії відповідача було кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та накладено штраф.

Також на 34 тис. грн було оштрафовано ТОВ «Бірон Логістік-Мір», яке здійснило порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону. У жовтні 2021 року, в межах розгляду заяви щодо наявності у діях ТОВ «Ербі-Декор» (відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, назву юридичної особи змінено на «БІРОН ЛОГІСТІК-МІР») ознак порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, державний уповноважений Комітету направив товариству вимогу: у 20-денний строк надати інформацію, пояснення та копії документів. ТОВ «Ербі-Декор» не надало інформацію у встановлений строк, тож було розпочато справу результатом якої стало накладення штрафу на відповідача.

На товариство з обмеженою відповідальністю «ЮЛГ» було накладено штраф у 4032 грн за порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону – неподання інформації на вимоги заступника Голови Комітету – державного уповноваженого АМКУ у встановлений ним строк. Зокрема, інформацію в паперовому вигляді на адресу Комітету товариством було надано із запізненням на 56 днів, а відповідь на другу вимогу – надано із порушенням строків на 170 днів.

Також 2 червня 2023 року дії ТОВ «ФК «ФІНГАРАНТ» було визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Під час розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції учасниками торгів, зокрема, ТОВ «ФК «ФІНГАРАНТ», була надіслана вимога про надання інформації. По суті запитань, що містилися у вимозі, підприємство відповідь не надало, що створило Комітету перешкоди у виконанні його завдань. За вчинення порушення, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», ТОВ «ФК «ФІНГАРАНТ» оштрафоване на 889 грн.

«Інформаційні» порушення досить поширені у практиці Комітету. Так, до прикладу, у 2021 році органами Комітету було прийнято 193 рішення, щодо порушень, передбачених пунктами 13, 14, 15 ст. 50 Закону. В рамках цих рішень було накладено штрафів на загальну суму майже 22 мільйона гривень. Водночас у 2022 році ми прийняли в рази менше таких рішень – 48, але сума штрафів була значно більшою, ніж у попередньому році - 75 млн грн. У 2023 році ми знову спостерігаємо тенденцію до зростання таких справ. Тож хочу закликати суб’єктів господарювання дотримуватися законодавства і вчасно відповідати на вимоги Комітету, або ж аргументовано попереджати Комітет про причини неможливості вчасного надання відповіді»,прокоментувала прийняті рішення голова АМКУ Ольга Піщанська. 

Джерело: офіційний сайт АМКУ

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15882

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44247

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7765

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5741

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді