З 1 квітня змінюється порядок оподаткування та звітування щодо витрат на відрядження

ГУ ДПС у м. Києві повідомляє, що 01 квітня 2023 року набуває чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг».

Відповідно до Закону № 2888-IX у новій редакції викладено п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України, який визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Так, зокрема, фактична кількість днів перебування у відрядженні визначається згідно з наказом про відрядження за наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні (відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

До підтвердних документів належать:

  • транспортні квитки або транспортні рахунки та багажні квитанції (у тому числі електронні квитки);

  • документи, отримані від осіб, які надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, страхові поліси;

  • документи (виписки та/або відомості з рахунку), що містять визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітовані платіжні інструменти;

  • документи, що підтверджують виконання операції з використанням платіжних інструментів;

  • інші документи, що засвідчують вартість витрат.

Якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку для проведення розрахунків застосував платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити, вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент.

Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:

  • завершує таке відрядження;

  • завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.

У разі якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував для проведення розрахунків платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити та списання коштів/електронних грошей за понесеними витратами здійснюється надавачем платіжних послуг пізніше дати, коли платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії, строки, установлені пп. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, продовжуються на один календарний місяць.

Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, складається та подається у строки, визначені пп. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, платником податку (у паперовій або електронній формі (з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги») за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, у разі:

  • наявності оподатковуваного доходу,визначеного відповідно до пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, з метою розрахунку суми податку;

  • використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається.

З повним текстом Закону № 2888-IX можна ознайомитися на вебсайті ВРУ.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві 

 

 

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткова угода у разі коливання ціни на ринку — зразок

Закупівельне законодавство дає можливість замовнику вносити зміни до істотних умов договору лише у виняткових випадках. Одним із них є коливання ціни на ринку. Якщо зіткнулися з такою ситуацією на практиці під час воєнного стану, скачайте додаткову угоду про зміну ціни у разі коливання ціни на ринку, щоб полегшити собі роботу
15084

Природний газ для бюджетних установ у Нафтогаз Трейдинг 2026

Що потрібно зробити, щоб укласти договір на постачання природного газу з Нафтогаз Трейдинг? Що врахувати, щоб укласти новий договір про закупівлю природного газу на період з 01.10.2026 по 31.03.2027? Розбираємо
5198

Закупівля у монополіста 2026

Особливості дозволяють без проведення відкритих торгів укладати договори, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як укласти договір з монополістом та провести таку закупівлю в ЕСЗ
13249

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з 01.09.2026

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю може знадобитися для відкритих торгів та переговорної процедури. Порядок формування та форма повідомлення про намір укласти договір відрізняється залежно від виду закупівель. Пояснимо, що врахувати.
13587

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді