Спрощено процедуру пропуску української агропродукції, що слідує транзитом через Польщу

З 9 березня 2023 року скасовано ветеринарний контроль української агропродукції, що слідує транзитом через Республіку Польща до польських портів Гданськ, Гдиня, Свіноуйсьце, Щецин чи до інших країн.

Що зміниться для автоперевізників

Cпрощена процедура діятиме у всіх пунктах пропуску на українсько-польському кордоні, які працюють на пропуск вантажного транспорту.

В пункті пропуску представник Держмитслужби України проставлятиме в накладній CMR додаткову печатку у графі 2, у разі якщо такий вантаж прямує транзитом до польських портів чи інших країн.

Необхідність проставлення додаткової печатки визначається представником Держмитслужби України відповідно до переліку товарів (кодів) та одержувача зазначеного в накладній CMR.

Перевізник має пред’являти інспекторам митниці Республіки Польща міжнародну накладну CMR з додатковою печаткою.

Важливо!

Якщо в графі 2 накладної CMR буде відсутня додаткова печатка, а товар підпадає під перелік товарів (кодів) та слідує транзитом через Республіку Польща, польська сторона залишає за собою право повернути таку вантажівку на територію України.

Також, на польській стороні, вантажівки з транзитним товаром після прикордонного і митного контролю будуть опломбовуватись.

Плобми зніматимуться в уповноважених пунктах зберігання, розташованих у країнах, до яких прямувала українська агропродукція. Запис про прибуття вантажу в заявлене місце з метою зняття пломб буде доступний через систему NCTS.

Що зміниться для залізничних перевезень

У разі, якщо в залізничній накладній (SMGS, або CIM, або CIM/SMGS) буде вказано отримувача, що знаходиться у порту Гданськ, Гдиня, Свіноуйсьце, Щецин чи в інших країнах членах ЄС, - товар не буде підпадати під ветеринарний контроль зі сторони Республіки Польща.

У разі, якщо товар слідує транзитом через Республіку Польщу, але в накладній зазначено отримувача, який здійснює перевантаження на території Республіки Польща з вагонів українського стандарту у європейські, застосування спрощеної процедури можливе при пред’явленні договору (або іншого документа) з європейським перевізником, що засвідчує, що цей вантаж їде транзитом у польські порти чи у інші країни.

Додаткового опломбування вагонів не передбачено. Опломбування вагону, як і раніше, здійснюється відповідно до наявних технічних вимог та умов пломбування.

Нагадаємо, що в останні тижні проходження експорту українських зернових на кордоні з Республікою Польща було сповільнено через посилення ветеринарного контролю.

Джерело: офіційний сайт Мінагрополітики

Ніна Абаімова експерт з публічних закупівель, консультант, Київ
Скористайтеся підказками з оприлюднення інформації про оборонні закупівлі. Окрема шпаргалка на кожен вид закупівлі зорієнтує: що, в який строк, на підставі яких норм публікувати в ЕСЗ. У пригоді стане й застереження щодо винятків

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівлі без використання електронної системи

У статті — вартісні межі та умови для закупівлі без застосування електронної системи в умовах воєнного стану. Також допоможемо розібратися, яку інформацію оприлюднювати та коли
29600

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозиції постачальника замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
137017

Як запланувати та провести закупівлю ремонту доріг під час воєнного стану

Замовникам складно знайти інформацію про закупівлю поточного ремонту доріг. Тому ми зібрали ключові аспекти в одній статті. Що буде предметом закупівлі? Якими законодавчими актами керуватися, коли закуповуєте поточний ремонт доріг? На що звернути увагу, щоб не допустити помилки під час закупівлі ремонту доріг?
17740

Постачальник «останньої надії» 2026

Залишитись без постачання електроенергії або газу — неприпустимо для багатьох замовників. Електрика та газ необхідні не лише виробничим підприємствам, а й лікарням, закладам освіти та харчування тощо. Щоб не допустити газоенергетичного колапсу, законодавство передбачило закупівлі у постачальників «останньої надії» (ПОН). Хто в Україні є ПОН у 2025 році та які варіанти проведення закупівлі у постачальника останньої надії встановлює законодавство на наступний рік?
17695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді