Як перевірити антикорупційну програму в учасника

1164
Автор
експерт, консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук

Запитання

Очікувана вартість закупівлі робіт дорівнює 20 млн грн. Як замовнику перевірити, що учасник не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми?

Відповідь

Замовник зобов’язаний ухвалити рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (п. 10 п. 47 Особливостей). Цю вимогу замовник застосовує за умови, коли вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн грн (у тому числі за лотом).

Яку інформацію і в яких реєстрах перевіряти за пунктом 47 Особливостей

Тож якщо замовник не зорієнтує учасника, як саме підтверджувати відсутність/наявність цієї підстави, він ризикує й не отримати можливості її перевірити.

Не кожен учасник оприлюднює таку інформацію в ЕСЗ.

До того ж спосіб підтвердження відсутності таких підстав для учасника закон не встановлює.

А отже, учасник має сам визначити, що подавати та у якій формі. І його рішення повинно задовольнити замовника — підтвердити відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі.

Свого часу щодо аналогічної вимоги статті 17 Закону № 922 Мінекономіки зазначало, що замовник не вимагає від учасників підтвердження відсутності підстав, зокрема передбачених пунктом 10 частини 1 статті 17 Закону № 922, та перевіряє їх самостійно під час процедури закупівлі (лист від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06). Однак у додатку до цього листа Мінекономіки зазначило, що учасники надають копію антикорупційної програми або копію наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.

Тож, щоб уникнути непорозумінь, радимо обом сторонам закупівельного процесу перевірити/довести відсутність цієї підстави для відхилення тендерної пропозицій з огляду на:

  • вимоги статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII;
  • наказ НАЗК «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 10.12.2021 № 794/21;
  • рішення НАЗК «Про затвердження Порядку підготовки, подання антикорупційних програм на погодження до Національного агентства з питань запобігання корупції та здійснення їх погодження» від 08.12.2017 № 1379.

! НАЗК оновив Типову антикорупційну програму юрособи

Нова редакція набирає чинності 21.08.2024 Детальніше >>>

Замовник може рекомендувати учаснику надати у складі ТП документи, передбачені цими рішеннями для антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. А учаснику варто такою рекомендацією скористатися.

обгрунтування очікуваної вартості

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Обгрунтовуємо відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів робіт і послуг

Замовник не просто має відмінити торги, якщо подальшої потреби в закупівлі вже немає, йому необхідно обґрунтувати своє рішення. Позиція суду доводить, що відміняти торги через відсутність подальшої потреби досить ризиковано. Що врахувати – пояснюємо у статті.
4010

Строки відкритих торгів з Особливостями

Враховуючі часті зміни до закупівельного законодавства, зорієнтуватися у строках проведення відкритих торгів буває не легко. Замовник також має вчасно оприлюднити необхідну інформацію під час проведення відкритих торгів. Наша шпаргалка допоможе визначити строки відкритих торгів з Особливостями
1606