❗️ Зміни до Закону про публічні закупівлі: оновлено правила закупівель з локалізацією
Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Враховуємо вимоги локалізації закупівлі
Вимога локалізації поширюватиметься на нові 25 видів товарів у таких категоріях:
- машинобудування — зокрема, ліфти, трактори тощо;
- товари легкої промисловості, в тому числі спецодяг і військова форма;
- освітлювальні прилади, кабелі, світлофори;
- металоконструкції та труби великого діаметру.
Важливо: тепер під час публічних закупівель цих товарів замовники будуть зобов’язані вимагати наявність місцевої складової в їхній собівартості. У 2025 році — не менше 25%, у 2026 році — 30%. Надалі вимога зростатиме на 5% щороку, поки не досягне 40%.
Це перше розширення переліку з моменту запуску політики локалізації. Раніше вимога застосовувалася до закупівель 103 видів товарів, зокрема:
- залізничного транспорту;
- міського транспорту;
- комунальної техніки та енергетичного обладнання.
Увага: вимога локалізації діятиме для закупівель від 200 тис. грн.

«Україна має надзвичайно високий рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі. До повномасштабного вторгнення він становив 38%, тоді як середній показник у світі — менше 10%. Маємо подолати дискримінацію українського виробника в українських публічних закупівлях. Це робочі місця для наших громадян і податкові надходження, якими ми фінансуємо сили оборони. В умовах війни це також питання економічної безпеки», — зазначила Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Вимога локалізації не поширюється на товари, вироблені в країнах — учасницях Угоди СОТ про публічні закупівлі (GPA), зокрема в країнах ЄС, США, Японії, Південній Кореї, Великій Британії та інших.
Постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування.
Довідково
Локалізація в публічних закупівлях — це вимога мінімальної частки української складової в собівартості товарів, що закуповуються за Законом про публічні закупівлі. Завдяки цьому публічні кошти спрямовуються на підтримку національного виробництва, створення робочих місць і розвиток промисловості.
Вимога локалізації є складовою політики розвитку українських виробників «Зроблено в Україні», ініційованої Президентом України.
Метою політики є:
- підтримка українського виробництва;
- залучення інвестицій у реальний сектор економіки; та
- збільшення несировинного експорту.
Серед ключових програм політики:
- локалізація в публічних закупівлях;
- «Доступні кредити 5-7-9%»;
- гранти для переробних підприємств;
- програми компенсації вартості української с/г та іншої техніки (25% та 15%);
- індустріальні парки;
- підтримка проєктів зі значними інвестиціями;
- програми «Шкільний автобус» та єОселя;
- страхування воєнних ризиків та інші.
Джерело: офіційний сайт Мінекономіки