Як НАЗК реагує на конфлікти інтересів у держорганах: підсумки травня 2025 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАЗК продовжує системну роботу з виявлення правопорушень у сфері законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Як НАЗК реагує на конфлікти інтересів у держорганах: підсумки травня 2025 року

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


НАЗК склало та направило до:

  • Харківської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону обґрунтований висновок стосовно посадовців Харківської обласної військової адміністрації (ОВА), які могли укласти договори на закупівлю сталевих труб за завищеними цінами, завдавши бюджету збитків на понад 2,4 млн грн. Їх дії кваліфіковано за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України;
  • Національної поліції України (НПУ) обґрунтований висновок про вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, стосовно колишнього генерального директора ДП «Сетам» Міністерства юстиції України. Він діяв в умовах реального конфлікту інтересів та систематично ухвалював рішення про преміювання близької особи. Його дії кваліфіковано за ст. 172-7 КУпАП;
  • НПУ обґрунтований висновок про виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією стосовно керівника одного з державних підприємств Державного управління справами (ДУС), який діючи в умовах реального конфлікту інтересів призначив близьку особу на посаду та здійснював її подальше преміювання. Його дії кваліфіковано за ст. 172-7 КУпАП.

Окрім того, уповноважені особи НАЗК склали та скерували до суду протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-7 КУпАП, стосовно:

  • начальника відділу управління персоналом Чернігівського окружного адміністративного суду, який, виконуючи обов’язки керівника апарату, самостійно встановив собі премію;
  • народного депутата України, який звернувся до директора НАБУ з питань, що становили його приватний інтерес, діючи в умовах конфлікту інтересів.

Посадовцям загрожує адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу, а також внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. 

Також, за фактами встановлених порушень вимог Закону щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, НАЗК для усунення вказаних порушень, проведення службового розслідування та притягнення винних осіб до встановленої законом відповідальності внесло п’ять приписів:

  1. Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг — через неповідомлення заступником одного з підрозділів комісії про потенційний конфлікт інтересів у зв'язку з знаходженням у підпорядкуванні в останньої близької особи;
  2. Міністру з питань стратегічних галузей промисловості — щодо голови правління Державної установи у якого наявний потенційний конфлікт інтересів, зумовлений стягненням з нього коштів за виконавчими провадженнями на користь очолюваної ним установи; 
  3. Міністру енергетики — щодо порушення в.о. гендиректора державного підприємства, що входить до сфери управління вказаного міністерства, вимог ст. 36 Закону, зокрема вказана посадова особа у встановлений законом строк та визначений порядок не передала корпоративні права;
  4. Керівнику ДУС — щодо керівника держпідприємства, який також не передав корпоративні права;
  5. Ректору Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця — за аналогічне порушення.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
7851

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
8632

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
51447

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді