Нові вимоги до знищення гуманітарної допомоги: хто контролює, як діяти, коли і кому звітувати

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

КМУ вніс зміни до Порядку вивезення за межі України або знищення неякісних та непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги, затвердженого постановою від 28.04.2000 № 728

Нові вимоги до знищення гуманітарної допомоги: хто контролює, як діяти, коли і кому звітувати

Вебінар. Зміна оподаткування - змінюємо договір про закупівлю


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Змінами затвердили Порядок знищення (видалення) неякісних/непридатних до використання товарів гуманітарної допомоги (далі Порядок).

Рішення про знищення (видалення) ухвалюють місцеві органи виконавчої влади — Київська міська та обласні державні (військові) адміністрації.

До складу спеціальної комісії, яка контролює процес знищення (видалення) неякісних/непридатних до споживання товарів гуманітарної допомоги, тепер входитимуть також представники територіальних органів Національної поліції, Державної податкової служби та Держпродспоживслужби.

Знищення товарів здійснюють підприємства у сфері управління відходами, які мають дозвіл. У разі знищення небезпечних відходів необхідно мати відповідну ліцензію і дотримуватися усіх вимог законодавства.

Зміни передбачають нову форму Акту про знищення (видалення) неякісних/непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги (додаток 2 Порядку). Його складають за фактом знищення (видалення) гумдопомоги. Після того, як Акт підписали всі сторони, отримувач гуманітарної допомоги завантажує його до Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги (good.gov.ua) під час подання звіту.

На період воєнного стану встановлюють механізм знищення неякісної гуманітарної допомоги:

  1. Отримувач гумдопомоги, на балансі якого вона перебуває, створює комісію, щоб визначити, що товари стали неякісними. Комісія проводить інвентаризацію і складає відповідний акт. Протягом 5 робочих днів з дати підписання отримувач надсилає його разом з обґрунтуванням необхідності знищення неякісних товарів гумдопомоги до місцевого органу виконавчої влади за місцем його реєстрації.
  2. Якщо інвентаризовані товари містять небезпечні відходи або мають значний обсяг (понад тисячу тонн), місцевий орган виконавчої влади утворює комісію. До її складу можуть залучати представників територіальних органів Держекоінспекції, ДПС, Нацполіції та Держпродспоживслужби для перевірки достовірності інформації. Протягом 10 робочих днів з дня отримання акту інвентаризації місцевий орган виконавчої влади надсилає отримувачу лист з рішенням — надання згоди або про необхідність створення комісії для додаткової перевірки гумдопомоги, що підлягає знищенню. У разі створення комісії протягом 15 робочих днівз дати отримання акту повідомляють отримувача про надання згоди або ж відмови.
  3. Знищення гумдопомоги здійснюють на підставі договорів між отримувачем та підприємствами у сфері управління відходами. Фінансування витрат покладають на отримувача, донорів або інших не заборонених законодавством джерел. За фактом знищення керівник організації отримувача гумдопомоги та керівник підприємства складають акт про знищення.
  4. Такий акт отримувач гумдопомоги надсилає місцевому органу виконавчої влади, а також завантажує його копію разом із звітом до Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги.

Новий Порядок не стосується гуманітарної допомоги у вигляді лікарських засобів, медичних виробів, обладнання, яку отримали організації, уповноважені МОЗ. У таких випадках утилізацію здійснюють відповідно до затвердженого МОЗ порядку.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2000 р. № 728 і від 9 жовтня 2020 р. № 927» від 16.05.2025 № 572

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Відкладальна обставина в договорі про закупівлю

Відкладальна обставина рятує замовника, коли ще невідоме джерело фінансування або коли виконання договору залежить від бюджету. У статті пояснимо – як застосувати відкладальну обставину у публічних закупівлях.
7882

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
8433

Вносимо зміни у проєкт договору про закупівлю

Внесення змін до проєкту договору про закупівлю: які зміни допустимі згідно з законом, а які — ні? Порушення може обернутися для замовника штрафом до 51 000 грн або визнанням договору нікчемним
6063

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4066

Вимоги пункту 13 Особливостей

Тримайте алгоритм закупівлі за пунктом 13 Особливостей № 1178. Врахуєте підстави, за яких зможете укласти прямий договір та порядок оприлюднення інформації
6412

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді