Список типових помилок допоможе партнерам проєктів програм Interreg та Interreg NEXT уникати можливих порушень та спростити звітування
Перелік базується на досвіді проведення контролерами управлінських перевірок, узагальнений для всіх програм:
- Неправильне застосування валютного курсу: Витрати повинні декларуватися в оригінальній валюті з конвертацією за курсом InforEuro, що діє на місяць подачі звіту. Порушення цього правила може призвести до фінансових коригувань.
- Витрати поза межами звітного періоду проєкту: Декларування витрат дозволяється лише в межах офіційно визначених звітних періодів реалізації проєкту.
- Неправильний опис діяльності партнера: Необхідно забезпечити відповідність заявлених індикаторів фактично досягнутим.
- Неправильне віднесення витрат до категорій: Класифікація та розподіл фінансових витрат повинні відповідати регламентованим категоріям для забезпечення прозорості та цільового використання коштів.
- Пропущені строки звітування: Змістовна частина звітів про хід виконання проєкту повинна подаватися своєчасно, з метою забезпечення контролю якості та досягнення цілей проєкту в заплановані терміни.
- Не вірне визначення типу payment claim: Найменування, що подаються для контролю, повинні бути чіткими та однозначними (для програми Польща-Україна).
- Відсутність доказів реалізації активностей: Необхідно надавати матеріали, що підтверджують фактичне виконання заходів (фото, порядок денний, списки учасників).
- Неповний пакет документів: відсутність частини підтверджуючих матеріалів для підтвердження витрат, необхідно надавати всі необхідні документи, окрім нульових платіжних вимог (програма Польща - Україна).
- Недотримання вимог до візуальної ідентифікації: Використання офіційних логотипів та символіки Interreg є обов'язковим.
- Відсутність або недостатнє інформування громадськості: Необхідно активно поширювати інформацію про проєкт через різні комунікаційні канали (сайт, соцмережі, публікації).
- Заявлено до відшкодування надбавку за академічну наукову ступінь та звання: Відшкодування витрат, не пов'язаних з виконанням завдань проєкту, не передбачено.
- Відсутність або неактуальність контактних даних партнера: Підтримання актуальної контактної інформації партнерів пришвидшує завершення контролю.
- Некоректне відображення даних в документах: Помилки в датах, сумах, відсутність підписів/реквізитів.
- Недостатнє обґрунтування витрат: Немає зв’язку з проектною діяльністю.
- Подвійне фінансування: Витрати вже покриті з інших джерел, що заборонено програмами Interreg та Interreg NEXT.
- Помилки в розрахунках: Арифметика, податки, збори.
- Порушення роботи з електронною системою: Технічні помилки, неповні дані.
Джерело: сайт ДАСУ
Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
Замовникам складно знайти інформацію про закупівлю поточного ремонту доріг. Тому ми зібрали ключові аспекти в одній статті. Що буде предметом закупівлі? Якими законодавчими актами керуватися, коли закуповуєте поточний ремонт доріг? На що звернути увагу, щоб не допустити помилки під час закупівлі ремонту доріг?
Залишитись без постачання електроенергії або газу — неприпустимо для багатьох замовників. Електрика та газ необхідні не лише виробничим підприємствам, а й лікарням, закладам освіти та харчування тощо. Щоб не допустити газоенергетичного колапсу, законодавство передбачило закупівлі у постачальників «останньої надії» (ПОН). Хто в Україні є ПОН у 2025 році та які варіанти проведення закупівлі у постачальника останньої надії встановлює законодавство на наступний рік?
Підсумовуємо законодавчі нововведення жовтня. Переконайтеся, що нічого не пропустили!
Скачайте та ознайомтеся з договором та заявою-приєднання від Нафтогаз Трейдингу