Список типових помилок допоможе партнерам проєктів програм Interreg та Interreg NEXT уникати можливих порушень та спростити звітування
Перелік базується на досвіді проведення контролерами управлінських перевірок, узагальнений для всіх програм:
- Неправильне застосування валютного курсу: Витрати повинні декларуватися в оригінальній валюті з конвертацією за курсом InforEuro, що діє на місяць подачі звіту. Порушення цього правила може призвести до фінансових коригувань.
- Витрати поза межами звітного періоду проєкту: Декларування витрат дозволяється лише в межах офіційно визначених звітних періодів реалізації проєкту.
- Неправильний опис діяльності партнера: Необхідно забезпечити відповідність заявлених індикаторів фактично досягнутим.
- Неправильне віднесення витрат до категорій: Класифікація та розподіл фінансових витрат повинні відповідати регламентованим категоріям для забезпечення прозорості та цільового використання коштів.
- Пропущені строки звітування: Змістовна частина звітів про хід виконання проєкту повинна подаватися своєчасно, з метою забезпечення контролю якості та досягнення цілей проєкту в заплановані терміни.
- Не вірне визначення типу payment claim: Найменування, що подаються для контролю, повинні бути чіткими та однозначними (для програми Польща-Україна).
- Відсутність доказів реалізації активностей: Необхідно надавати матеріали, що підтверджують фактичне виконання заходів (фото, порядок денний, списки учасників).
- Неповний пакет документів: відсутність частини підтверджуючих матеріалів для підтвердження витрат, необхідно надавати всі необхідні документи, окрім нульових платіжних вимог (програма Польща - Україна).
- Недотримання вимог до візуальної ідентифікації: Використання офіційних логотипів та символіки Interreg є обов'язковим.
- Відсутність або недостатнє інформування громадськості: Необхідно активно поширювати інформацію про проєкт через різні комунікаційні канали (сайт, соцмережі, публікації).
- Заявлено до відшкодування надбавку за академічну наукову ступінь та звання: Відшкодування витрат, не пов'язаних з виконанням завдань проєкту, не передбачено.
- Відсутність або неактуальність контактних даних партнера: Підтримання актуальної контактної інформації партнерів пришвидшує завершення контролю.
- Некоректне відображення даних в документах: Помилки в датах, сумах, відсутність підписів/реквізитів.
- Недостатнє обґрунтування витрат: Немає зв’язку з проектною діяльністю.
- Подвійне фінансування: Витрати вже покриті з інших джерел, що заборонено програмами Interreg та Interreg NEXT.
- Помилки в розрахунках: Арифметика, податки, збори.
- Порушення роботи з електронною системою: Технічні помилки, неповні дані.
Джерело: сайт ДАСУ
У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
Електроенергія — товар чи послуга? Це запитання часто виникає під час підготовки до закупівлі. Пояснимо, коли електроенергію відносити до товарів, а коли — до послуг, та які коди ДК застосовувати
Скачайте зразок примірного договору підряду та пам’ятайте, що у цьому договорі сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, що в ньому передбачені, або доповнювати його зміст
Локалізація в публічних закупівлях набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті – про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
У статті — порядок погодження договорів з Мінцифри за Національною програмою інформатизації