ДАСУ про помилки учасників проєктів за програмою Interreg та Interreg NEXT

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
шеф-редактор Експертус Держзакупівлі, Київ
Список типових помилок допоможе партнерам проєктів програм Interreg та Interreg NEXT уникати можливих порушень та спростити звітування

Перелік базується на досвіді проведення контролерами управлінських перевірок, узагальнений для всіх програм:

  • Неправильне застосування валютного курсу: Витрати повинні декларуватися в оригінальній валюті з конвертацією за курсом InforEuro, що діє на місяць подачі звіту. Порушення цього правила може призвести до фінансових коригувань.
  • Витрати поза межами звітного періоду проєкту: Декларування витрат дозволяється лише в межах офіційно визначених звітних періодів реалізації проєкту.
  • Неправильний опис діяльності партнера: Необхідно забезпечити відповідність заявлених індикаторів фактично досягнутим.
  • Неправильне віднесення витрат до категорій: Класифікація та розподіл фінансових витрат повинні відповідати регламентованим категоріям для забезпечення прозорості та цільового використання коштів.
  • Пропущені строки звітування: Змістовна частина звітів про хід виконання проєкту повинна подаватися своєчасно, з метою забезпечення контролю якості та досягнення цілей проєкту в заплановані терміни.
  • Не вірне визначення типу payment claim: Найменування, що подаються для контролю, повинні бути чіткими та однозначними (для програми Польща-Україна).
  • Відсутність доказів реалізації активностей: Необхідно надавати матеріали, що підтверджують фактичне виконання заходів (фото, порядок денний, списки учасників).
  • Неповний пакет документів: відсутність частини підтверджуючих матеріалів для підтвердження витрат, необхідно надавати всі необхідні документи, окрім нульових платіжних вимог (програма Польща - Україна).
  • Недотримання вимог до візуальної ідентифікації: Використання офіційних логотипів та символіки Interreg є обов'язковим.
  • Відсутність або недостатнє інформування громадськості: Необхідно активно поширювати інформацію про проєкт через різні комунікаційні канали (сайт, соцмережі, публікації).
  • Заявлено до відшкодування надбавку за академічну наукову ступінь та звання: Відшкодування витрат, не пов'язаних з виконанням завдань проєкту, не передбачено.
  • Відсутність або неактуальність контактних даних партнера: Підтримання актуальної контактної інформації партнерів пришвидшує завершення контролю.
  • Некоректне відображення даних в документах: Помилки в датах, сумах, відсутність підписів/реквізитів.
  • Недостатнє обґрунтування витрат: Немає зв’язку з проектною діяльністю.
  • Подвійне фінансування: Витрати вже покриті з інших джерел, що заборонено програмами Interreg та Interreg NEXT.
  • Помилки в розрахунках: Арифметика, податки, збори.
  • Порушення роботи з електронною системою: Технічні помилки, неповні дані.

Джерело: сайт ДАСУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
87355

Постачання теплової енергії: як закуповувати

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
11743

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це — у статті
4549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді