Скільки з вартості будівництва можна виділяти на технагляд і послуги інженера-консультанта

Скільки з вартості будівництва можна виділяти на технагляд і послуги інженера-консультанта

Наразі основні вимоги, за якими замовники застосовують кошторисні норми та нормативи з ціноутворення у будівництві, визначає Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова).

Настанову слід використовувати для визначення вартості:

  • нового будівництва;
  • реконструкції;
  • капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури;
  • реставрації пам’яток архітектури та містобудування.

Скільки з вартості будівництва можна виділяти на технагляд і послуги інженера-консультанта
Богдан Мороз,консультант з публічних закупівель, Київ
Замовники часто запитують про закупівлю розроблення проєктно-кошторисної документації. Чому слід використовувати термін «проєктна документація» та говорити про таку її частину, як кошториси? Допоможемо правильно визначити предмет закупівлі


У Настанові чітко встановлений механізм визначення вартості утримання служби замовника та інжинірингових послуг, які надають під час реалізації проєктів будівництва.

Так, до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва окремими рядками слід включати кошти на:

  • утримання служби замовника в розмірі, який складає до 1% від підсумку глав 1—9;
  • проведення технічного нагляду в розмірі, який складає до 1,5% від підсумку глав 1—9;
  • надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерно-консультаційних послуг у розмірі, який становить до 3% від підсумку глав 1—9 (п. 4.32 Настанови).

Кошти на утримання служби замовника та технічний нагляд включають окремими рядками до глави 10. Сукупний розмір цих коштів, які відображені у зазначених рядках, не може перевищувати 2,5% від підсумку глав 1—9.

Кошти на утримання служби замовника та надання послуг інженера-консультанта, обумовлені договором, включають окремими рядками до глави 10. Сукупний розмір цих коштів, які відображені у зазначених рядках, не може перевищувати 4% від підсумку глав 1—9.

Кошти на технічний нагляд та надання послуг інженера-консультанта, обумовлені договором, включають окремими рядками до глави 10. Сукупний розмір цих коштів, які відображені у зазначених рядках, не може перевищувати 4,5% від підсумку глав 1—9.

Кошти на утримання служби замовника, технічний нагляд та надання послуг інженера-консультанта, обумовлені договором, включають окремими рядками до глави 10. Сукупний розмір цих коштів, які відображені у зазначених рядках, не може перевищувати 5,5% від підсумку глав 1—9.

Розмір цих коштів визначають за відповідними розрахунками. За об’єктами будівництва, які споруджують із залученням іноземних кредитів, що надані під державні гарантії, на стадії складання інвесторської кошторисної документації кошти на покриття витрат з надання послуг інженером-консультантом визначають за обґрунтувальними розрахунками в межах ліміту коштів, обчислених з використанням зазначеного показника, якщо інше не передбачають міжнародні договори. Ціну пропозиції учасника процедури закупівлі (договірну ціну) та витрачання коштів формують на підставі обґрунтувальних розрахунків з огляду на трудовитрати спеціалістів на виконання ними своїх функцій та вартість одного людино-дня, визначеного калькуляційним методом.

Нагадуємо: Настанову обов’язково слід застосовувати для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням:

  • бюджетних коштів;
  • коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій;
  • кредитів, наданих під державні гарантії.

У разі будівництва об’єктів із залученням інших джерел фінансування Настанову застосовують, якщо це передбачають умови договору.

Джерело: офіційний сайт Міжнародної гільдії інженерів-консультантів

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

🔥 Нові зміни в Особливостях №1178 та переліку локалізації: що планує Мінекономіки

До постійних змін закупівельного законодавства щоразу важко адаптуватися. Наразі Мінекономіки напрацювало нову низку змін до Особливостей. На що чекати — дізнайтеся з перших вуст від заступника директора департаменту публічних закупівель, конкурентної політики та гуманітарної сфери Мінекономіки
4186

Головне у червні для закупівельника

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у червні. Це консультації, зразки, довідники, відеороз’яснення, коментарі останніх змін — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі
382

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді