АМКУ про проблемні питання закупівель послуг з управління небезпечними відходами

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Комісією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг про порушення замовниками порядку проведення процедур публічних закупівель у тому числі — послуг з управління небезпечними відходами

АМКУ про проблемні питання закупівель послуг з управління небезпечними відходами

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника

Комісією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) відповідно до положень Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та постанови КМУ «Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) здійснюється розгляд скарг про порушення замовниками порядку проведення процедур публічних закупівель у тому числі — послуг з управління небезпечними відходами.

Увага: враховуючи соціальну важливість цього ринку та значну кількість скарг щодо порушень з боку замовників зазначених процедур закупівель, Комісією було надіслано запит до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, зокрема, щодо роз’яснення положень законодавства в частині порядку визначення кодів операцій з управління відходами за кожним відповідним кодом відходів.

У відповідь на запит Комісії Міндовкілля повідомило, що вичерпного переліку кодів операцій з управління відходами за кожним кодом відходів згідно Національного переліку чинним законодавством України не встановлено.

Міндовкілля повідомило, що, відповідно до положень ст. 16 та 17 Закону «Про управління відходами», перелік відходів та перелік операцій з управління відходами визначає сам суб’єкт господарювання при отриманні дозволу на здійснення операцій з оброблення відходами, виходячи з:

  • переліку основного технологічного обладнання;
  • устаткування для оброблення відходів, які він має;
  • наявної проєктної документації; а також
  • висновку з оцінки впливу на довкілля, яким оцінено допустимість провадження планованої діяльності та екологічні умови її провадження.

Враховуючи практику розгляду Комісією відповідних скарг та інформацію, надану Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, АМКУ звертає увагу замовників, що тендерна документація обов’язково повинна містити інформацію про коди відходів (згідно з Порядком класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102), послуги з управління якими є предметом закупівлі.

Водночас, перелік кодів операцій з управління відходами за кожним відповідним кодом відходів визначає сам суб’єкт господарювання, який отримав необхідні дозвільні документи та несе відповідальність за невиконання відповідних ліцензійних умов, у разі притягнення його до такої відповідальності органом, уповноваженим на здійснення контролю за дотриманням таких ліцензійних умов.

АМКУ зазначає, практика розгляду скарг свідчить, що встановлення замовником у тендерній документації конкретного переліку кодів операцій з управління відходами може бути некоректним та дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників процедур закупівель, що призводить до збільшення кількості скарг суб’єктів господарювання щодо наведених вище питань та відповідно — до затягування процедур закупівель послуг з управління небезпечними відходами.

Орган оскарження звертає увагу на необхідність врахування зазначеної інформації замовниками під час підготовки тендерної документації.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
16726

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30459

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8894

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
373

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19434

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді