Огляд листа Мінекономіки від 10.02.2025 щодо оскарження закупівель

Автор
головний редактор порталу «Держзакупівлі»
На сайті уповноваженого органу з’явився лист-роз’яснення №3323-04/13367-07 від 10.02.2025

Огляд листа Мінекономіки від 10.02.2025 щодо оскарження закупівель

У листі Мінекономіки роз’яснило норми щодо:

Алгоритм ЗПП в електронному каталозі

Щодо оскарження відкритих торгів

Мінекономіки наголошує, що Особливості № 1178 суттєво скоротило строки проведення відкритих торгів та оскарження. А підстави для укладення прямого договору при оскарженні процедури закупівлі Особливостями не передбачено.

Якщо замовник не оскаржив до суду рішення органу оскарження, він має:

  • виконати таке рішення не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження
  • завершити закупівлю з урахуванням рішення органу оскарження.

Мінекономіки також нагадало, що згідно із статтею 164-14 КУпАП невиконання рішення АМКУ тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Щодо оскарження закупівель через електронний каталог

Використання електронного каталогу дозволяє значно спростити та пришвидшити закупівлі. А оскарження у закупівлі із використання електронного каталогу не передбачено. Адже адміністратор каталогу вже кваліфікував постачальника, в тому числі відповідність конкретним технічним і якісним параметрам, яким має задовольняти запропонований у каталозі товар.

Замовник несе відповідальність за:

  • свої дії, які вчиняються ним в електронному каталозі
  • дії осіб, які вчиняються від його імені з використанням його даних персональної ідентифікації.

Мінекономіки звертає увагу на те, що будь-яка особа не обмежена правом на оскарження у судовому порядку — отже, закупівлі в електронному каталозі можна оскаржити в судовому порядку.

Також зміни до Закону про публічні закупівлі (законопроєкт № 11520):

  • дають можливість постачальнику подати звернення до замовника та адміністратора електронного каталогу щодо усунення відповідних порушень;
  • визначають порядок оскарження до органу оскарження рішень, дій та/або бездіяльності замовника під час проведення закупівлі із використанням електронного каталогу/рішень, дій або бездіяльності адміністратора електронного каталогу;
  • визначають порядок розгляду таких звернень та скарг визначатиметься КМУ.

Раніше ми писали про те, що зміни до Закону про публічні закупівлі готують до другого читання >>>

Щодо моніторингу та контролю у сфері публічних закупівель

Мінекономіки нагадує, що у порядку, встановленому статтею 8 Закону № 922, ДАСУ та її міжрегіональні територіальні органи проводять моніторинг:

  • процедур закупівель;
  • спрощених закупівель;
  • закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель.

Пункт 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43  установлює, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань контролює дотримання законодавства про закупівлі та реалізує державний фінансовий контроль через:

  • державного фінансового аудиту;
  • перевірки закупівель;
  • інспектування (ревізії);
  • моніторингу закупівель.

Отже, з питань перевірок, вжиття заходів контролю, моніторингу, оскарження закупівель слід звертатися до відповідних органів влади згідно з їх повноваженнями, визначеними Конституцією та законами України.

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз рішень АМКУ 2024

З метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, було утворено Комісію АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Проаналізуємо останні показові рішення АМКУ
1664

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
13061

Оскарження умов тендерної документації: що потрібно знати замовнику

Замовники в силу різних обставин можуть не дотримати принципу недискримінації. Це може призвести до оскарження умов тендерної документації. Порядок та підстави для оскарження – розглянемо у статті
3916

Виконання аналогічних договорів: поширені дискримінаційні вимоги

Закон № 922 дозволяє замовникам встановити декілька кваліфікаційних критеріїв, щоб визначити, чи дійсно учасники здатні якісно виконати свої зобов’язання. Одним із таких критеріїв є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного/их договору/ів. Однак, замовники нерідко припускаються помилок та дискримінують учасників. Дізнайтеся, які дискримінаційні вимоги в критерії досвіду виконання аналогічного договору найчастіше встановлюють ваші колеги, щоб надалі не мати проблем з постачальниками та АМКУ
3387

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді