НАЗК оприлюднило судову практику грудня щодо конфлікту інтересів

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
В грудні 2024 року НАЗК виявило низку порушень та склало відповідні протоколи щодо конфлікту інтересів

НАЗК оприлюднило судову практику грудня щодо конфлікту інтересів

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Результати діяльності Національного Агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) в сфері законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів за грудень 2024 року:

  • судове рішення стосовно міського голови Старокостянтинова, визнання народного обранця винним у діях за наявності конфлікту інтересів;
  • низка приписів, зокрема, виконувачу обов’язків міського голови Полтави.

Так, НАЗК склало протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 172-4 КУпАП «Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності», вчинене слідчим відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності одного з управлінь ГУ Нацполіції м. Києві. З травня по грудень 2023 року він обіймав посаду директора товариства з обмеженою відповідальністю, що має на меті одержання прибутку. Своїми діями посадовець порушив обмеження, встановлене вимогами ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції».

За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення, які склало НАЗК, ухвалено кілька судових рішень.

Суд визнав винним Старокостянтинівського міського голову у вчиненні адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією за ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів». Посадовець до укладення шлюбу в умовах реального конфлікту ухвалював рішення в про преміювання своєї нареченої, з якою вже перебував у позаслужбових стосунках. Міський голова отримав адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу.

У грудні 2024 року Київський апеляційний суд відмовив у задоволенні апеляційної скарги народного депутата України на рішення Печерського районного суду міста Києва, який за результатом розгляду протоколу, складеного Національним агентством з питань запобігання корупції визнав посадовця винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбачено ч. 2 ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів».

Крім того, за результатами розгляду протоколу, складеного Агентством, районний суд м. Житомира притягнув до адміністративної відповідальності начальницю одного з відділів ГУ ДПС у Житомирській області за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 172-7 КУпАП «Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів». Посадовиця не повідомила про наявність реального конфлікту інтересів, який виник у зв’язку із проведенням тематичної перевірки управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС, працівник якого пов’язаний з нею позаслужбовими стосунками. На правопорушницю накладено адміністративне стягнення у вигляді сплати штрафу .

Впродовж грудня НАЗК внесло кілька приписів про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Зокрема, очільнику Державної служби України з питань праці внесено припис з вимогою усунути порушення ст. 53-1 Закону України «Про запобігання корупції» щодо розгляду повідомлень про корупцію. Встановлено, що в органі не забезпечено своєчасне опрацювання повідомлень про корупцію, що надходять через Єдиний портал повідомлень викривачів. Як наслідок - декілька повідомлень про корупцію залишись без розгляду. 

Припис також отримав виконувач обов’язків Полтавського міського голови щодо проведення службового розслідування для виявлення причин та умов, що призвели до вчинення очільницею Департаменту освіти міськради правопорушення, пов’язаного з корупцією. Крім того посадовець має розглянути питання щодо притягнення правопорушниці до відповідальності.

Так, НАЗК встановило, що директорка Департаменту освіти Полтавської міської ради була повідомлена про наявність у діяльності підлеглого конфлікту інтересів. Проте, посадовиця не вжила заходів для запобігання та належного врегулювання конфлікту інтересів підлеглого, чим порушила положення ч. 4 ст. 28 Закону і, таким чином вчинила правопорушення, пов’язане з корупцією.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Тетяна Мішта

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
16312

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
45059

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
8179

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
6037

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді