Законопроєкт про заборону юрособам використовувати російські програмні продукти

У ВРУ зареєстрували законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про санкції» щодо заборони використання програмних продуктів (програмного забезпечення)»(№ 11492-1)

Законопроєкт про заборону юрособам використовувати російські програмні продукти Закупівля програмного забезпечення за пунктом 13 Особливостей

Документ має на меті заборонити використання на території України програмних продуктів (програмного забезпечення), у першу чергу, російського походження, зокрема, виробником / розробником / правовласником якого є юридичні та фізичні особи безпосередньо, або опосередковано. Оскільки, використання таких програмних продуктів несе загрозу кіберпростору, а саме: 

  • ризики вчинення хакерських атак; 
  • внаслідок цього втрата інформації та даних; 
  • негативний вплив на бізнес-процеси; 
  • несанкціонований доступ до конфіденційної та комерційної інформації. 

Також законопроєкт передбачає зупинити оплати за такі програмні продукти (програмне забезпечення), а також пов’язані з цим послуги, до держави-агресора. 

Доступ до мережі інтернет: що врахувати під час закупівлі

Проєкт Закону спрямований на можливість швидкого та оперативного реагування на наявні і потенційні загрози національній безпеці України у разі наявності підстав для застосування санкцій, встановлених у статті 3 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII

Законопроєкт є альтернативним до урядового законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про санкції» щодо заборони використання програмних продуктів та доступу до електронних інформаційних ресурсів» від 19.08.2024 № 11492

Документом вводиться заборона використання програмних продуктів, які походять з іноземних держав, щодо яких застосували санкції. 

Під заборону потрапляють програмні продукти, якщо вони: 

  • створені фізичними чи юридичними особами з іноземних держав, до яких застосували санкції; 
  • програмні продукти, створені з використанням вихідного або об’єктного коду програмних продуктів, що підпадають під санкції; 
  • програмні продукти, розроблені особами, які підпадають під санкції, незалежно від країни їхнього походження. 

Заборона доступу до електронних інформаційних ресурсів в Інтернеті, які належать або контролюються особами чи організаціями, щодо яких застосували санкції. Це стосується вебсайтів, вебсторінок, електронних комунікаційних мереж та інформаційно-комунікаційних систем. 

У Держспецзв’язку теж прокоментували рішення урядовців. Це означає, що юридичним особам буде заборонено використання програм, створених у країнах-агресорах або пов'язаних з ними компаніях. Також під заборону потрапить доступ до сайтів і сервісів, які становлять загрозу для національної безпеки. 

Джерело: офіційний сайт ВРУ 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне у грудні для закупівельника

Грудень — чи не найважливіший закупівельний місяць. Маємо завершити закупівлі 2024 року, забезпечити безперервну потребу в товарах та послугах на початку січня, а також подбати про перші закупівлі 2025 року.
605

Термін реєстрації договору в Казначействі: шпаргалка

До порядку реєстрації зобов’язань в органах Казначейства внесли зміни. Вчасно зареєструвати зобов'язання за договором про закупівлю, прямим договором, договором про закупівлю через електронний каталог допоможе наша шпаргалка
4303

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді