ДАСУ посилює контроль за закупівлями в системі Prozorro

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Протягом червня у системі Prozzoro запроваджено 14 нових індикаторів ризиків, які автоматично виявляють закупівлі, що мають ознаки можливих порушень («red flags»)

ДАСУ посилює контроль за закупівлями в системі Prozorro

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника

Індикатори розроблені та протестовані Держаудитслужбою та ДП «Прозорро» за підтримки Світового банку із залученням громадських експертів. Про це заявила голова Державної аудиторської служби України Алла Басалаєва.

«У системі Prozorro проводиться велика кількість закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. В умовах російської агресії ці обсяги зросли багаторазово, адже Україна посиленими темпами відновлює зруйновані об’єкти та дбає про захист країни», – наголосила голова Держаудитслужби.

Моніторинг закупівель – це один з найефективніших інструментів щодо упередження порушень, недопущення зловживань та корупційних проявів та є єдиним контрольним заходом, який працює превентивно.

«Тому постійне удосконалення процесу моніторингу та швидка ідентифікація найбільш ризикових закупівель замовників для Держаудитслужби є пріоритетом», – зазначила Алла Басалаєва.

Стратегією реформування системи публічних закупівель, затвердженою на період до 2026 року, передбачено:

  • значне розширення машиночитаних даних в Prozorro;
  • оцифрування тендерної документації;
  • запровадження е-контрактингу.

Нововведення дозволить збільшити виявлення кількості «red flags» на всіх стадіях закупівлі.

За словами Алли Басалаєвої, аудитори постійно наполягали на таких змінах, щоб сумнівні та підозрілі закупівлі виявлялися ще на початкових стадіях, на що завжди зважали міжнародні партнери України. В ДАСУ наголошують, оновлення індикаторів ризиків дозволяє це робити в автоматичному режимі.

«Посилення контролю у сфері закупівель впливає на зниження корупційних ризиків, покращує управління фінансовими ресурсами. Безперечно, такі кроки необхідні Україні для підвищення довіри як внутрішніх, так і зовнішніх інвесторів, сприяють розвитку прозорості та відкритості замовників, які проводять закупівлі», – зазначила Алла Басалаєва.

Довідково

Наразі нові «red flags» (позначені в системі як «sas-24») працюють у тестовому режимі. Вони будуть враховані під час удосконалення нормативних актів щодо використання автоматичних індикаторів ризиків як підстави для початку моніторингу закупівель.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

додаток

image92

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17649

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30897

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9005

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
496

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19928

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді