ДАСУ посилює контроль за закупівлями в системі Prozorro

Протягом червня у системі Prozzoro запроваджено 14 нових індикаторів ризиків, які автоматично виявляють закупівлі, що мають ознаки можливих порушень («red flags»)

ДАСУ посилює контроль за закупівлями в системі Prozorro

Перевірка та моніторинг закупівель

Індикатори розроблені та протестовані Держаудитслужбою та ДП «Прозорро» за підтримки Світового банку із залученням громадських експертів. Про це заявила голова Державної аудиторської служби України Алла Басалаєва.

«У системі Prozorro проводиться велика кількість закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. В умовах російської агресії ці обсяги зросли багаторазово, адже Україна посиленими темпами відновлює зруйновані об’єкти та дбає про захист країни», – наголосила голова Держаудитслужби.

Моніторинг закупівель – це один з найефективніших інструментів щодо упередження порушень, недопущення зловживань та корупційних проявів та є єдиним контрольним заходом, який працює превентивно.

«Тому постійне удосконалення процесу моніторингу та швидка ідентифікація найбільш ризикових закупівель замовників для Держаудитслужби є пріоритетом», – зазначила Алла Басалаєва.

Стратегією реформування системи публічних закупівель, затвердженою на період до 2026 року, передбачено:

  • значне розширення машиночитаних даних в Prozorro;
  • оцифрування тендерної документації;
  • запровадження е-контрактингу.

Нововведення дозволить збільшити виявлення кількості «red flags» на всіх стадіях закупівлі.

За словами Алли Басалаєвої, аудитори постійно наполягали на таких змінах, щоб сумнівні та підозрілі закупівлі виявлялися ще на початкових стадіях, на що завжди зважали міжнародні партнери України. В ДАСУ наголошують, оновлення індикаторів ризиків дозволяє це робити в автоматичному режимі.

«Посилення контролю у сфері закупівель впливає на зниження корупційних ризиків, покращує управління фінансовими ресурсами. Безперечно, такі кроки необхідні Україні для підвищення довіри як внутрішніх, так і зовнішніх інвесторів, сприяють розвитку прозорості та відкритості замовників, які проводять закупівлі», – зазначила Алла Басалаєва.

Довідково

Наразі нові «red flags» (позначені в системі як «sas-24») працюють у тестовому режимі. Вони будуть враховані під час удосконалення нормативних актів щодо використання автоматичних індикаторів ризиків як підстави для початку моніторингу закупівель.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15847

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44221

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7746

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5727

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді