Уряд посилює управлінську відповідальність та підзвітність керівників розпорядників бюджетних коштів

13 червня, Кабінет Міністрів прийняв постанову «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 р. № 1001 і від 12 грудня 2018 р. № 1062»

Уряд посилює управлінську відповідальність та підзвітність керівників розпорядників бюджетних коштів

Вебінар. Звітуємо про виконання договорів , укладених в 2024 році

Стратегія реформування державного управління України на 2022-2025 роки порушує питання необхідності покращення управлінської підзвітності відповідно до європейських принципів з урахуванням особливостей системи державного управління України та посилення управлінської підзвітності на всіх рівнях державного сектору, зокрема підвищення ефективності внутрішнього контролю в державних органах.

Прийняті зміни є реалізацією Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської Комісії, представлених у Звіті про прогрес України в рамках Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року та Плану пріоритетних дій Уряду на 2024 рік.

Метою є:

  • посилення управлінської відповідальності та підзвітності керівників розпорядників бюджетних коштів;
  • запровадження декларації керівника з внутрішнього контролю, яка набирає чинності з 2026 року;
  • приведення застосованої в Основних засадах термінології у відповідність до Законів України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та «Про медіа».

Декларація керівника з внутрішнього контролю – важливий інструмент для забезпечення ефективного управління, належного рівня організації внутрішнього контролю та посилення управлінської відповідальності та підзвітності. Запровадження такої декларації спрямоване на забезпечення прозорості, ефективності та результативності управління, належного використання ресурсів, а також є одним із ключових аспектів для зміцнення демократичних цінностей.

Підписуючи декларацію, керівник демонструє об’єктивну впевненість про:

  • достатність впроваджених та вжитих в установі організаційних заходів для досягнення цілей її діяльності;
  • забезпечення ефективного та законного використання бюджетних коштів.

Практика Європейських країн показала, що декларування є невід’ємною частиною внутрішнього контролю, адже:

  • дозволяє налагодити та посилити управлінську відповідальність та підзвітність щодо прозорості, ефективності і законності використання бюджетних коштів, запобігання корупції та покращення загального рівня управління установою;
  • відображає здатність до належного управління, прийняття відповідальних рішень для забезпечення ефективної та результативної діяльності.

Мінфін спільно із проєктом міжнародної технічної допомоги SOERA розробляє форму, структуру та зміст зазначеної декларації керівника з внутрішнього контролю. Декларація буде затверджуватися наказом Мінфіну.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15852

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44231

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді