Розтратили 9 млн грн на закупівлях обладнання для тероборони: посадовцям Дніпровської міськради повідомлено про підозру

БЕБ повідомило двом службовим особам Дніпровської міської ради про підозру у розтраті бюджетних коштів, що були виділені на фінансування Програми сприяння територіальній обороні міста Дніпра на 2022-2026 роки.

Перевірка закупівель обладнання для тероборони

Додаткова потреба в оборонних закупівлях

Зокрема, директор Департаменту та начальник Управління міськради завдали збитки бюджету майже на 9 млн грн під час закупівлі військового та іншого обладнання.

Слідством встановлено, що директор одного із Департаментів надав вказівку підлеглим  організувати закупівлю приладів нічного бачення та тепловізорів із лазерним дальноміром. Вартість тендеру на 13,4 млн грн була оголошена без аналізу ринку, що призвело до завідомо необґрунтованого завищення вартості товарів.

За результатами проведених закупівель у березні 2023 року переможцем було обрано єдину компанію, що брала участь у тендері. З нею було укладено відповідний договір на постачання приладів. Надалі за поставлені товари Департамент перерахував згаданому товариству майже на 13,4 млн грн.

Проаналізувавши тендер детективи БЕБ встановили, що постачальник закупив прилади нічного бачення та тепловізори у іншої компанії з націнкою понад 3,2 млн грн. Тобто ціну завищили орієнтовно на 34%. 

Детективи БЕБ також підозрюють у розтраті бюджетних коштів начальника одного з Управлінь Дніпровської міської ради. Він у період березень-травень 2023 року організував низку тендерів на закупівлю:

  • генераторних установок;
  • приладів нічного бачення та тепловізорів;
  • компресорів;
  • електроінструментів тощо.

Усі проведені тендери були проведені без аналізу ринку, офіційним представникам та виробникам таких товарів письмові запити не надсилалися. Переможцями у 5 тендерах ставали одні й ті ж самі компанії-прокладки (посередники). Загальна вартість закупівель склала майже 21 млн грн. А кожна така закупівля постачала товар за цінами на 30-100 відсотків вище від ринкових.   

Таким чином підозрюваний завдав інтересам територіальної громади міста Дніпра 5,7 млн грн шкоди. Усі перелічені факти підтверджено судово-економічною експертизою. 

Наразі директору Департаменту Дніпровської міської ради повідомлено про підозру за ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (розтрата чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах).

Водночас начальнику Управління повідомлено про підозру ч. 4 ст. 191 та ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (розтрата чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена повторно, в умовах воєнного стану, в особливо великих розмірах).

Оперативний супровід здійснювали співробітники Департаменту стратегічних розслідувань НПУ.  Процесуальне керівництво здійснюють прокурори Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15850

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44226

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5730

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6556

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9146

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді