Урядовий законопроєкт про звернення ухвалений в першому читанні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Проєкт Закону України «Про звернення» підготовлений з метою удосконалення законодавства про звернення та його приведення у відповідність до Закону України «Про адміністративну процедуру».

Урядовий законопроєкт про звернення ухвалений в першому читанні

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник

У проєкті Закону:

  • визначено порядок реалізації права кожного звернутися до органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів, визначених законом, із зверненнями та отримати відповідь у встановлений законом строк;
  • надано визначення термінам «суб’єкт звернення», «суб’єкт розгляду звернення», «уповноважена особа суб’єкта розгляду», «звернення», «послуги, зокрема з питань, які становлять загальний економічний інтерес»;
  • передбачено, що суб’єкт звернення має право:
  • на отримання інформації про порядок подання та розгляду звернень, про реєстрацію звернення та стан його розгляду, а також на інформування про рішення щодо залишення звернення без розгляду;
  • одержання письмової або у випадках, визначених законом, усної відповіді про результати розгляду звернення;
  • оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
  • встановлено, що суб’єкт звернення зобов’язаний здійснювати надані йому права добросовісно та не зловживати ними;
  • передбачено, що суб’єкти розгляду звернень зобов’язані:
  • оприлюднювати на власному офіційному веб-сайті інформацію про визначену сферу повноважень, порядок подання та розгляду звернень;
  • всебічно і вчасно розглядати звернення;
  • письмово або у передбачених законом випадках усно повідомляти суб’єкта звернення про результати розгляду його звернення;
  • інформувати суб’єкта звернення у випадку прийняття рішення про залишення звернення без розгляду у визначені законом строки;
  • інформувати суб’єкта звернення про порядок оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про залишення звернення без розгляду;
  • уточнено вимоги до звернення, зокрема, передбачено, що cуб’єкт звернення або представник суб’єкта звернення підписує письмове звернення у паперовій формі власноруч, в електронній формі – за його бажанням з використанням електронного підпису, крім випадків, передбачених законодавством;
  • оновлено підхід до проведення особистого прийому, зокрема,  передбачено можливість проводити прийом за допомогою відеоконференцзв’язку;
  • удосконалено регулювання щодо розгляду петицій, зокрема, шляхом визначення особливостей їх розгляду органом місцевого самоврядування;
  • передбачено, що суб’єкти розгляду забезпечують здійснення щорічного внутрішнього моніторингу за дотриманням вимог Закону «Про звернення», який полягає у систематичному, комплексному спостереженні, проведенні аналізу та оцінки роботи із зверненнями з метою її вдосконалення та прогнозування розвитку.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

додаток

image55

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12812

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17693

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30924

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
508

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді