ДАСУ виявила порушення під час моніторингу закупівлі дронів міськрадою Кривого Рогу

Державні аудитори під час моніторингу закупівель виконкому Криворізької міської ради на початку 2024 року виявили низку порушень та недоліків у процесі проведення тендера із закупівлі дронів (квадрокоптерів) для фронту.

ДАСУ виявила порушення під час моніторингу закупівлі дронів міськрадою Кривого Рогу

Додаткова потреба в оборонних закупівлях

Криворізька міськрада як один із лідерів серед регіонів із закупівлі дронів для потреб армії на початку січня оголосила про черговий тендер:

  • придбання квадрокоптерів на суму понад 25 млн грн.

В електронних торгах взяли участь 4 учасники:

  • ФОП Таран Іван Сергійович;
  • ТОВ «ІНКОС ІНДАСТРІ»;
  • ТОВ «ПОСТАЧТОРГ-ПЛЮС»;
  • ТОВ «БАГІРОВ ШИПІНГ ЕЙДЖЕНС».

За результатами розгляду електронною системою найбільш економічно вигідною було визначено пропозицію ФОП Таран Іван Сергійович на суму 19 млн 968 тис. грн без ПДВ.

Попри те, що у складі тендерної пропозиції ФОП Таран Іван Сергійович було надано довідку про аналогічні, раніше укладені договори підприємця з Криворізькою міськрадою щодо поставки квадракоптерів, Замовник проігнорував законодавство про публічні закупівлі та безпідставно відхилив економічно вигідну пропозицію.

Натомість переможцем торгів було визначено іншого учасника – ТОВ «ІНКОС ІНДАСТРІ» – з пропозицією на майже 1 млн грн дорожчою за запропоновану приватним підприємцем.

Крім того, державні аудитори з’ясували, що ТОВ «ІНКОС ІНДАСТРІ» мало передати заявлені квадрокоптери міськраді Кривого Рогу до 12 лютого 2024 року. Проте не зробили цього, аргументуючи перенесення угоди тривалими новорічними святами у виробника (країна виробника – Китай) та перевантаженням виробничих потужностей. Згідно з новою додатковою угодою тепер товар має бути поставлено до 1 квітня 2024 року. При цьому ТОВ «ІНКОС ІНДАСТРІ» не надала документального підтвердження виникнення обставин, які є причиною збільшення термінів поставки квадрокоптерів, і відповідно строків виконання зобов’язань щодо передачі товару.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба зобов’язала розірвати договір та у встановлені законодавством строки оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію про вжиття таких заходів.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15882

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44247

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5740

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6562

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9150

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді