Кабмін схвалив проєкт Закону про відновлення середньострокового планування для місцевих бюджетів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Уряд схвалив проєкт Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України».

Кабмін схвалив проєкт Закону про відновлення середньострокового планування для місцевих бюджетів

Чи проводити заплановані закупівлі, якщо на рахунку немає коштів

26 березня Кабінет Міністрів України схвалив законопроєкт, який спрямований на вдосконалення бюджетного планування на місцевому рівні. Цей крок має на меті відновлення середньострокового планування та адаптацію бюджетних норм у відповідність до актуальних потреб громад і викликів, з якими стикається країна.

Законопроєктом пропонується:

  • відновити дію норм статті 75-1 Бюджетного кодексу України щодо складання прогнозів місцевих бюджетів на середньостроковий період та передбачити особливості складання таких прогнозів для територій, де ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих РФ;
  • унормувати право Верховної Ради АРК, обласної, міської, селищної, сільської ради надавати місцеві гарантії субʼєктам господарювання комунального сектору економіки, які здійснюють повернення отриманих та непогашених кредитів (позик), виконання яких забезпечено місцевими гарантіями у попередніх періодах, та використовувати місцеві запозичення для виконання боргових зобов'язань з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик), що виникли внаслідок здійснення місцевих запозичень у попередні періоди;
  • запровадити подання Казначейством щомісячної інформації про стан місцевих боргів та гарантованих відповідно АРК, обласними радами та територіальними громадами боргів і про надані місцеві гарантії;
  • унормувати питання затвердження місцевого бюджету з дефіцитом або профіцитом за загальним фондом у разі придбання державних цінних паперів на термін більше одного року;
  • виключити положення щодо повноважень Ради міністрів АРК, місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських (міст республіканського АРК та обласного значення) рад у частині координування діяльності уповноважених контролюючих органів щодо забезпечення надходжень до бюджету на відповідній території;
  • не поширювати обмеження у період дії воєнного стану щодо використання залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець бюджетного періоду, на залишки коштів спеціального фонду, які мають цільове спрямування, та доповнити напрями використання залишків коштів видатками на погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на кінець бюджетного періоду, соціальний захист, облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, співфінансування з місцевих бюджетів, придбання державних цінних паперів із строком обігу більше одного року тощо.

Отже, основні положення проєкту зосереджені на:

  • відновленні середньострокового планування бюджетів громад, що допоможе їм краще прогнозувати та управляти наявними фінансовими ресурсами;
  • підтримці регіонів, що відновлюються після руйнувань та окупації, забезпечуючи їм необхідну гнучкість у бюджетному плануванні;
  • розширенні можливостей місцевих громад для залучення фінансування через запозичення та гарантії, з метою стимулювання економічного розвитку та інвестицій.

Такі зміни спрямовані на підвищення ефективності управління місцевими фінансами, стабілізацію економічного розвитку на місцевому рівні та посилення соціальної підтримки громадян.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну, Telegram-канал Тараса Мельничука

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29623

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8774

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
225

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18893

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді