Кабмін схвалив проєкт Закону про відновлення середньострокового планування для місцевих бюджетів

Уряд схвалив проєкт Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України».

Кабмін схвалив проєкт Закону про відновлення середньострокового планування для місцевих бюджетів

Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ

26 березня Кабінет Міністрів України схвалив законопроєкт, який спрямований на вдосконалення бюджетного планування на місцевому рівні. Цей крок має на меті відновлення середньострокового планування та адаптацію бюджетних норм у відповідність до актуальних потреб громад і викликів, з якими стикається країна.

Законопроєктом пропонується:

  • відновити дію норм статті 75-1 Бюджетного кодексу України щодо складання прогнозів місцевих бюджетів на середньостроковий період та передбачити особливості складання таких прогнозів для територій, де ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих РФ;
  • унормувати право Верховної Ради АРК, обласної, міської, селищної, сільської ради надавати місцеві гарантії субʼєктам господарювання комунального сектору економіки, які здійснюють повернення отриманих та непогашених кредитів (позик), виконання яких забезпечено місцевими гарантіями у попередніх періодах, та використовувати місцеві запозичення для виконання боргових зобов'язань з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик), що виникли внаслідок здійснення місцевих запозичень у попередні періоди;
  • запровадити подання Казначейством щомісячної інформації про стан місцевих боргів та гарантованих відповідно АРК, обласними радами та територіальними громадами боргів і про надані місцеві гарантії;
  • унормувати питання затвердження місцевого бюджету з дефіцитом або профіцитом за загальним фондом у разі придбання державних цінних паперів на термін більше одного року;
  • виключити положення щодо повноважень Ради міністрів АРК, місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських (міст республіканського АРК та обласного значення) рад у частині координування діяльності уповноважених контролюючих органів щодо забезпечення надходжень до бюджету на відповідній території;
  • не поширювати обмеження у період дії воєнного стану щодо використання залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець бюджетного періоду, на залишки коштів спеціального фонду, які мають цільове спрямування, та доповнити напрями використання залишків коштів видатками на погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на кінець бюджетного періоду, соціальний захист, облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб, співфінансування з місцевих бюджетів, придбання державних цінних паперів із строком обігу більше одного року тощо.

Отже, основні положення проєкту зосереджені на:

  • відновленні середньострокового планування бюджетів громад, що допоможе їм краще прогнозувати та управляти наявними фінансовими ресурсами;
  • підтримці регіонів, що відновлюються після руйнувань та окупації, забезпечуючи їм необхідну гнучкість у бюджетному плануванні;
  • розширенні можливостей місцевих громад для залучення фінансування через запозичення та гарантії, з метою стимулювання економічного розвитку та інвестицій.

Такі зміни спрямовані на підвищення ефективності управління місцевими фінансами, стабілізацію економічного розвитку на місцевому рівні та посилення соціальної підтримки громадян.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну, Telegram-канал Тараса Мельничука

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7754

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5738

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді