Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

5 грудня Уряд схвалив Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами.

Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

Головне у грудні для закупівельника

«Ми продовжуємо реформувати систему управління відходами в Україні, прагнемо повністю цифровізувати всі процеси та зробити їх автоматизованими. Це єдиний можливий шлях контролю та мінімізації потрапляння відходів у довкілля. Тому ми змінюємо підходи та прагнемо максимальної прозорості і відкритості. Це дозволить розвивати саме ринок відходів так, як це працює у країнах ЄС», – зазначив Міністр Руслан Стрілець. 

Порядок визначає процедуру створення, забезпечення адміністрування та функціонування інформаційної системи управління відходами, яка ведеться у вигляді електронної бази даних з метою забезпечення:

  • належного обліку, звітності, узагальнення та аналізу інформації у сфері управління відходами;
  • надання електронних публічних послуг;
  • ведення та розміщення реєстрів;
  • забезпечення інформаційної взаємодії між субʼєктами у сфері управління відходами.

Система потрібна для:

  • можливості прослідкувати життєвий цикл кожної тонни відходів в країні. Бо і утворювач відходів, і перевізник, і утилізатор вестимуть облік у системі: скільки відходів кому і куди передали, хто прийняв, що зробили з ними далі;
  • повного виведення з тіні руху відходів. Унеможливлення ситуації, коли із сміттєвого контейнера за документами відходи поїхали на полігон, а фактично потрапили у лісосмугу;
  • впровадження європейських підходів. При розробці системи вивчено та враховано досвід Болгарії, Фінляндії, Австрії, Франції. У цих країнах системи працюють у напівавтоматичному режимі: підприємці завантажують PDF-файли, а посадовці обробляють їх у ручному режимі. В Україні автоматизують всі процеси. 

Інформаційна система міститиме такі підмодулі, як:

  • облік та звітність. При цьому, бізнесу не треба створювати жодних додаткових документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще нагадуватиме, який дозвіл настав час отримати, коли підписати звіти; 
  • надання адміністративних послуг – peopleless та paperless. 80% рішень прийматиметься без чиновника. Онлайн подав документи – онлайн отримав дозвіл. Це дозволить бізнесу заощадити на адміністративно-дозвільних процедурах понад 2 млрд грн в рік;
  • реєстри, які формуватимуться автоматично та будуть у вільному доступі. Відкриті дані забезпечать повну поінформованість громадян, а також стануть в нагоді інвесторам, які розглядають можливості працювати в секторі.

Умовно інформаційну систему управління відходами можна порівняти із цифровим містом, в якому є вся необхідна «інфраструктура» для комфортного співіснування держави, бізнесу та мешканців. А головне – немає безхазяйних відходів, які роками забруднюють довкілля. Щодо останнього, то саме на досягнення такої цілі і спрямована реформа, яка провадиться в Україні.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука, офіційний сайт Міндовкілля

службова записка на закупівлю

Статті за темою

Усі статті за темою

Укладання договору про закупівлю: враховуємо строки

Укладення договору про закупівлю це завершальний етап і мета будь-якої процедури закупівлі. Але і на цьому етапі є правила, яких слід дотримуватися. Пропонуємо тому, хто знає – повторити, хто не в курсі – вияснити: як це відбувається на практиці
2585

Тендери: види в умовах воєнного стану

Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі
3876

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді