Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

5 грудня Уряд схвалив Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами.

Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

Головне у грудні для закупівельника

«Ми продовжуємо реформувати систему управління відходами в Україні, прагнемо повністю цифровізувати всі процеси та зробити їх автоматизованими. Це єдиний можливий шлях контролю та мінімізації потрапляння відходів у довкілля. Тому ми змінюємо підходи та прагнемо максимальної прозорості і відкритості. Це дозволить розвивати саме ринок відходів так, як це працює у країнах ЄС», – зазначив Міністр Руслан Стрілець. 

Порядок визначає процедуру створення, забезпечення адміністрування та функціонування інформаційної системи управління відходами, яка ведеться у вигляді електронної бази даних з метою забезпечення:

  • належного обліку, звітності, узагальнення та аналізу інформації у сфері управління відходами;
  • надання електронних публічних послуг;
  • ведення та розміщення реєстрів;
  • забезпечення інформаційної взаємодії між субʼєктами у сфері управління відходами.

Система потрібна для:

  • можливості прослідкувати життєвий цикл кожної тонни відходів в країні. Бо і утворювач відходів, і перевізник, і утилізатор вестимуть облік у системі: скільки відходів кому і куди передали, хто прийняв, що зробили з ними далі;
  • повного виведення з тіні руху відходів. Унеможливлення ситуації, коли із сміттєвого контейнера за документами відходи поїхали на полігон, а фактично потрапили у лісосмугу;
  • впровадження європейських підходів. При розробці системи вивчено та враховано досвід Болгарії, Фінляндії, Австрії, Франції. У цих країнах системи працюють у напівавтоматичному режимі: підприємці завантажують PDF-файли, а посадовці обробляють їх у ручному режимі. В Україні автоматизують всі процеси. 

Інформаційна система міститиме такі підмодулі, як:

  • облік та звітність. При цьому, бізнесу не треба створювати жодних додаткових документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще нагадуватиме, який дозвіл настав час отримати, коли підписати звіти; 
  • надання адміністративних послуг – peopleless та paperless. 80% рішень прийматиметься без чиновника. Онлайн подав документи – онлайн отримав дозвіл. Це дозволить бізнесу заощадити на адміністративно-дозвільних процедурах понад 2 млрд грн в рік;
  • реєстри, які формуватимуться автоматично та будуть у вільному доступі. Відкриті дані забезпечать повну поінформованість громадян, а також стануть в нагоді інвесторам, які розглядають можливості працювати в секторі.

Умовно інформаційну систему управління відходами можна порівняти із цифровим містом, в якому є вся необхідна «інфраструктура» для комфортного співіснування держави, бізнесу та мешканців. А головне – немає безхазяйних відходів, які роками забруднюють довкілля. Щодо останнього, то саме на досягнення такої цілі і спрямована реформа, яка провадиться в Україні.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука, офіційний сайт Міндовкілля

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1070. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
21243

Додаткова угода про продовження дії договору про закупівлю

Скачайте зразок додаткової угоди про продовження строку дії договору та виконання зобов’язань за пунктом 19 Особливостей. Ця угода підготовлена із врахуванням актуальних вимог. Вам не доведеться витрачати час на складні юридичні формулювання
35373

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
11980

Інструменти та сервіси для закупівельника

Онлайн-інструменти закупівельника — це калькулятори й пошукові сервіси, які значно спростять вашу професійну рутину. Пропонуємо огляд найбільш затребуваних у закупівельній діяльності
9715

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді