Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

5 грудня Уряд схвалив Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами.

Затверджено Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами

Головне у грудні для закупівельника

«Ми продовжуємо реформувати систему управління відходами в Україні, прагнемо повністю цифровізувати всі процеси та зробити їх автоматизованими. Це єдиний можливий шлях контролю та мінімізації потрапляння відходів у довкілля. Тому ми змінюємо підходи та прагнемо максимальної прозорості і відкритості. Це дозволить розвивати саме ринок відходів так, як це працює у країнах ЄС», – зазначив Міністр Руслан Стрілець. 

Порядок визначає процедуру створення, забезпечення адміністрування та функціонування інформаційної системи управління відходами, яка ведеться у вигляді електронної бази даних з метою забезпечення:

  • належного обліку, звітності, узагальнення та аналізу інформації у сфері управління відходами;
  • надання електронних публічних послуг;
  • ведення та розміщення реєстрів;
  • забезпечення інформаційної взаємодії між субʼєктами у сфері управління відходами.

Система потрібна для:

  • можливості прослідкувати життєвий цикл кожної тонни відходів в країні. Бо і утворювач відходів, і перевізник, і утилізатор вестимуть облік у системі: скільки відходів кому і куди передали, хто прийняв, що зробили з ними далі;
  • повного виведення з тіні руху відходів. Унеможливлення ситуації, коли із сміттєвого контейнера за документами відходи поїхали на полігон, а фактично потрапили у лісосмугу;
  • впровадження європейських підходів. При розробці системи вивчено та враховано досвід Болгарії, Фінляндії, Австрії, Франції. У цих країнах системи працюють у напівавтоматичному режимі: підприємці завантажують PDF-файли, а посадовці обробляють їх у ручному режимі. В Україні автоматизують всі процеси. 

Інформаційна система міститиме такі підмодулі, як:

  • облік та звітність. При цьому, бізнесу не треба створювати жодних додаткових документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще нагадуватиме, який дозвіл настав час отримати, коли підписати звіти; 
  • надання адміністративних послуг – peopleless та paperless. 80% рішень прийматиметься без чиновника. Онлайн подав документи – онлайн отримав дозвіл. Це дозволить бізнесу заощадити на адміністративно-дозвільних процедурах понад 2 млрд грн в рік;
  • реєстри, які формуватимуться автоматично та будуть у вільному доступі. Відкриті дані забезпечать повну поінформованість громадян, а також стануть в нагоді інвесторам, які розглядають можливості працювати в секторі.

Умовно інформаційну систему управління відходами можна порівняти із цифровим містом, в якому є вся необхідна «інфраструктура» для комфортного співіснування держави, бізнесу та мешканців. А головне – немає безхазяйних відходів, які роками забруднюють довкілля. Щодо останнього, то саме на досягнення такої цілі і спрямована реформа, яка провадиться в Україні.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука, офіційний сайт Міндовкілля

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Протокол про закупівлю без використання електронної системи

За результатами закупівлі без використання електронної системи уповноважена особа має оприлюднити відповідний звіт, а рішення про проведення такого виду закупівлі закріпити у протоколі. Скачайте зразок протоколу УО про закупівлю без використання електронної системи
9917

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
35

Пункт 47 Особливостей: як перевірити учасника

Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в певних випадках. Розглянемо, як перевірити учасника на наявність таких підстав
41778

Листи Мінекономіки: державні закупівлі товарів робіт і послуг

Шукаєте всі актуальні розʼяснення Мінекономіки щодо публічних закупівель в одному місці? Зібрали добірку офіційних листів, які мають рекомендаційний характер, але допомагають краще орієнтуватися у складних питаннях закупівель та новаціях уряду
199

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді