Уряд затвердив порядок моніторингу об’єктів оброблення відходів

Моніторинг об’єктів оброблення відходів здійснюватимуть українські підприємства за аналогією з європейськими, щоб визначати вплив своїх сміттєобробних об’єктів на довкілля та вживати заходів для його зменшення.

Моніторинг об’єктів оброблення відходів

Головне у листопаді для закупівельника

Зокрема, вимірюватимуть показники:

  • стану повітря;
  • підземних та поверхневих вод;
  • ґрунту;
  • шумового забруднення тощо.

Зібрану інформацію надаватимуть державі для прийняття управлінських рішень.

Порядок визначає основні вимоги щодо:

  • організації проведення моніторингу обʼєктів оброблення відходів для спостереження за станом навколишнього природного середовища та обсягами його ймовірного забруднення в результаті здійснення на установці, інженерній споруді або іншому обʼєкті операцій з відновлення або видалення відходів;
  • взаємодії субʼєктів господарювання у сфері управління відходами з органами державної влади та органами місцевого самоврядування у процесі проведення моніторингу обʼєктів оброблення відходів.

Порядок моніторингу об’єктів оброблення відходів розроблено у рамках реформи системи управління відходами в Україні.

Документ відповідає положенням трьох європейських директив:

  • 2008/98/ЄС від 19 листопада 2008 року про відходи;
  • 1999/31/ЄС від 26 квітня 1999 року про захоронення відходів;
  • 2010/75/ЄС від 24 листопада 2010 року про промислові викиди (інтегрований підхід до запобігання забрудненню та його контролю).

Міндовкілля зазаначає, на європейських підприємствах діють однакові підходи до організації екологічного менеджменту. При цьому країни ЄС використовують моніторинг та екологічний контроль як адміністративний інструмент. До підприємства застосовують періодичні інспекційні перевірки. Водночас аналізують і реєстраційні дані з Системи екологічного менеджменту та аудиту (EMAS).

У ЄС оператори об’єктів оброблення відходів здійснюють моніторинг або безперервно (за допомогою автоматизованої вимірювальної системи) або періодичного (через певні проміжки часу за допомогою ручних або автоматизованих методів). При цьому керуються відповідними планами моніторингу, які є частиною дозвільних документів.

В Україні дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів також видаватиметься підприємствам за умови наявності у них в пакеті документів затвердженої програми моніторингу. Такі програми суб’єкти господарювання розроблятимуть щороку та подаватимуть на затвердження до Міндовкілля. Програма моніторингу має враховувати вид, склад і властивості відходів, які підлягають обробленню на відповідній установці тощо.

Джерело: офіційний сайт КМУ, Telegram-канал Тараса Мельничука

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
224

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4214

Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель

Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
4010

Як діяти учаснику після його визначення переможцем відкритих торгів

Кожен учасник торгів змагається за перемогу. А що робити, коли довгоочікуваний тріумф уже став реальністю? Після оголошення переможця наступає новий, не менш відповідальний етап — підписання контракту. Важливо знати, у який термін можна укласти договір і коли необхідно надати забезпечення його виконання.
181

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді