Уряд затвердив порядок моніторингу об’єктів оброблення відходів

Моніторинг об’єктів оброблення відходів здійснюватимуть українські підприємства за аналогією з європейськими, щоб визначати вплив своїх сміттєобробних об’єктів на довкілля та вживати заходів для його зменшення.

Моніторинг об’єктів оброблення відходів

Головне у листопаді для закупівельника

Зокрема, вимірюватимуть показники:

  • стану повітря;
  • підземних та поверхневих вод;
  • ґрунту;
  • шумового забруднення тощо.

Зібрану інформацію надаватимуть державі для прийняття управлінських рішень.

Порядок визначає основні вимоги щодо:

  • організації проведення моніторингу обʼєктів оброблення відходів для спостереження за станом навколишнього природного середовища та обсягами його ймовірного забруднення в результаті здійснення на установці, інженерній споруді або іншому обʼєкті операцій з відновлення або видалення відходів;
  • взаємодії субʼєктів господарювання у сфері управління відходами з органами державної влади та органами місцевого самоврядування у процесі проведення моніторингу обʼєктів оброблення відходів.

Порядок моніторингу об’єктів оброблення відходів розроблено у рамках реформи системи управління відходами в Україні.

Документ відповідає положенням трьох європейських директив:

  • 2008/98/ЄС від 19 листопада 2008 року про відходи;
  • 1999/31/ЄС від 26 квітня 1999 року про захоронення відходів;
  • 2010/75/ЄС від 24 листопада 2010 року про промислові викиди (інтегрований підхід до запобігання забрудненню та його контролю).

Міндовкілля зазаначає, на європейських підприємствах діють однакові підходи до організації екологічного менеджменту. При цьому країни ЄС використовують моніторинг та екологічний контроль як адміністративний інструмент. До підприємства застосовують періодичні інспекційні перевірки. Водночас аналізують і реєстраційні дані з Системи екологічного менеджменту та аудиту (EMAS).

У ЄС оператори об’єктів оброблення відходів здійснюють моніторинг або безперервно (за допомогою автоматизованої вимірювальної системи) або періодичного (через певні проміжки часу за допомогою ручних або автоматизованих методів). При цьому керуються відповідними планами моніторингу, які є частиною дозвільних документів.

В Україні дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів також видаватиметься підприємствам за умови наявності у них в пакеті документів затвердженої програми моніторингу. Такі програми суб’єкти господарювання розроблятимуть щороку та подаватимуть на затвердження до Міндовкілля. Програма моніторингу має враховувати вид, склад і властивості відходів, які підлягають обробленню на відповідній установці тощо.

Джерело: офіційний сайт КМУ, Telegram-канал Тараса Мельничука

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
70114

Калькулятор заборгованості та штрафів

На жаль, не всі контрагенти добросовісно виконують умови договору про закупівлю. Швидко розрахувати розмір заборгованності, пені та інших штрафних санкцій допоможе калькулятор від Експертус Держзакупівлі
2743

Портал «Держзакупівлі» ділиться 4-ма прикладами обгрунтування очікуваної вартості

Щоб ви заощадили час на складання документів, ми підготували для вас подарунок. Тримайте чотири варіанти, як можна оформити обгрунтування очікуваної вартості, щоб оприлюднити необхідну інформацію на власному веб-сайті
713

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
212

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді