АМКУ затвердив порядок врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії

Антимонопольний комітет України схвалив проєкт розпорядження «Про затвердження Порядку врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання та зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку». Документ розроблений на виконання положень Закону України від 09.08.2023 № 3295-ІХ (про перший етап реформи АМКУ).

АМКУ затвердив порядок врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії

Моніторинг закупівель 2024

Процедура врегулювання у справах – це ефективний інструмент, який сприяє прискоренню розслідувань найбільш серйозних порушень конкурентного законодавства та економить ресурси конкурентних відомств, необхідні для проведення таких розслідувань. Вона передбачає співпрацю суб’єкта господарювання з органом Комітету шляхом визнання відповідачем у справі факту вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, припинення такого порушення та усунення його причин і наслідків в обмін на зменшення розміру штрафу на 15%.

Процедура може бути застосована у справах про зловживання монопольним становищем та антиконкурентні узгоджені дії, крім випадків спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.

Проте, процедура врегулювання має певні виключення і не застосовується якщо:

  • антиконкурентні узгоджені дії або зловживання монопольним становищем не можуть бути припинені, а їхні причини та наслідки не можуть бути усунуті діями відповідача;
  • справа за ознаками вчинення відповідачем антиконкурентних узгоджених дій чи зловживання монопольним становищем розпочата протягом п’яти років з дня прийняття рішення про притягнення його до відповідальності за інше порушення тієї ж правової кваліфікації.

Порядок застосування процедури врегулювання у справах деталізує:

  • порядок ініціювання процедури врегулювання у справах;
  • порядок та умови подання та розгляду Комітетом заяв на ініціювання процедури врегулювання у справах;
  • порядок та умови укладання угод про врегулювання у справах.

Практика врегулювання у справах застосовується в більшості конкурентних відомств світу та в усіх конкурентних відомствах ЄС. Тому ухвалення цього документа – ще один крок до інтеграції українського конкурентного законодавства з законодавством ЄС.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15928

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44312

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7793

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5759

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді