Вугледобувне держпідприємство під виглядом нового придбало прохідницький комбайн за 44 млн гривень

Аудитори управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області перевірили закупівлю державним вугледобувним підприємством в 2023 році прохідницького комбайну вартістю 44,2 млн гривень.

Приводом до проведення перевірки стали відомості в засобах масової інформації, які поставили під сумнів законність даної операції. За даними електронної системи публічних закупівель Prozorro процедуру закупівлі було проведено з одним учасником, що надав пропозицію на початку лютого поточного року.  Вже за два тижні поспіль він отримав передплату - 75 відсотків вартості саме нового комбайну, як було передбачено умовами договору, укладеного за результатами закупівлі.

Остаточний розрахунок з постачальником було проведено майже одразу в повному обсязі після отримання вугледобувним підприємством шахтної техніки, хоча вона й виявилась зовсім не новою.

Аудиторами з’ясовано, що поставлений комбайн фактично був законсервований ще у 2013 році, а потім вже в розібраному стані, окремими вузлами та деталями переданий на завод для повузлового збирання. Так за державні кошти замість нового обладнання було отримано комбайн зі зміненими після проведення передпродажної зборки комплектуючими.

За результатами перевірки об’єкту контролю направлено вимогу щодо притягнення до відповідальності винних осіб та проведення роботи з постачальником стосовно повернення коштів або заміни продукції на нову відповідно до умов договору. Матеріали перевірки передано до правоохоронного органу задля надання оцінки діям посадових осіб державного підприємства.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15851

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44226

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5734

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6556

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9147

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді