БЕБ в Закарпатській області упередило незаконну закупівлю будівельних робіт за бюджетні кошти
Ініціатор закупівлі – один із відділів освіти, який планував здійснити реконструкцію закладу дошкільної освіти з добудовою нових приміщень. Службові особи оголосили тендер на закупівлю згаданих робіт очікуваною вартістю 40 млн грн.
Аналізуючи дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, співробітники БЕБ встановили порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За результатами тендерних процедур замовник безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію учасника та обрав пропозицію з вищою вартістю послуг.
На підставі виявлених передумов до нанесення шкоди економічній безпеці держави та для упередження розтрати бюджетних коштів, аналітики направили рекомендаційний лист відділу освіти з пропозицією щодо відміни закупівлі. Відповідно до рекомендації, замовником було відмінено дану закупівлю.
Незаконну закупівлю послуг за бюджетні кошти та нанесення збитків територіальній громаді упереджено.
Джерело: офіційний сайт БЕБ
Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби