Стимулюючі виплати. Коли є конфлікт інтересів: роз'яснення НАЗК

Роз'яснення НАЗК щодо наявності ознак конфлікту інтересів у керівників комунальних та державних підприємств, установ, організацій під час нарахування собі стимулюючої виплати, якщо розмір такої виплати погоджений з профспілкою, комісією з трудових спорів, трудовим колективом

Погодження стимулюючих виплат керівникам з такими суб’єктами (організаціями, комісіями) не свідчить про те, що конфлікту інтересів немає, навіть якщо погодження закріплене в нормативно-правових актах (НПА) та/або організаційно-розпорядчих документах та/або колективному договорі. 

Це пов’язано з тим, що подібне погодження не усуває дискрецію керівника в частині встановлення собі іншого, аніж погоджений, розміру стимулюючих виплат (премій, надбавок тощо).

Водночас конфлікту інтересів не буде, якщо керівник приймає рішення щодо виплати собі стимулюючих виплат за погодженням із суб’єктом призначення/керівником вищого рівня. Зазвичай така процедура передбачена окремими НПА, що визначають порядок встановлення стимулюючих виплат.

В іншому випадку конфлікт інтересів має бути врегульованим в передбаченому законом порядку.

З конкретними ситуаціями щодо наявності/відсутності конфлікту інтересів у керівника, який приймає рішення про встановлення собі стимулюючих виплат, можна ознайомитись у Роз’ясненні.

Більш детально з інформацією щодо дискреційних повноважень можна ознайомитись на вебсайті НАЗК в розділі База знань у п. 2.3 розділу 2 Методичних рекомендацій НАЗК.

Приклади відсутності дискреційного характеру повноважень наведені на вебсайті НАЗК в розділі База знань у прикладах 4, 5 п.п. 14.1.6 п. 14.1 розділу 14 Методичних рекомендацій.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7198

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5322

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11179

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді