КМУ затвердив Порядок здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництва

Кабмін Постановою №256 від 24.03.2023 р. затвердив Порядок реалізації експериментального проєкту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництва
image96

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

КМУ Постановою № 256 від 24.03.2023 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництва» постановив:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості та Міністерства цифрової трансформації стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проєкту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництв (далі – експериментальний проєкт).

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проєкту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництва, що додається до постанови.

3. Установити, що:

1) на період реалізації експериментального проєкту:

  • під час провадження діяльності представництвами державних замовників у сфері оборони на підприємствах, які провадять діяльність з розроблення та виробництва безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), положення щодо здійснення контролю за якістю товарів, робіт і послуг оборонного призначення на всіх етапах їх розроблення, виробництва, модернізації, а також контролю за цільовим використанням коштів, встановлені Порядком здійснення контролю за якістю товарів, робіт і послуг оборонного призначення на всіх етапах їх розроблення, виробництва, модернізації, ремонту та утилізації, а також за цільовим використанням коштів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 781 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 62, ст. 3920), та Положенням про представництва державних замовників у сфері оборони на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2009 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 81, ст. 2737; 2021 р., № 21, ст. 942), не застосовуються;

  • положення щодо визначення ціни державного контракту (договору) на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів та щодо порядку здійснення платежів, встановлені Порядком формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 309 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1737), Порядком планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916), постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419), постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64), а також заборона, визначена пунктом 15-1 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 63, ст. 2029, № 99, ст. 3224), не застосовуються;

  • Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації (уповноваженими нею службами державного замовника) під час здійснення оборонних закупівель безпілотних систем вітчизняного виробництва відповідно до цієї постанови положення пунктів 20-27 Порядку постачання озброєння, військової і спеціальної техніки та боєприпасів під час особливого періоду, введення надзвичайного стану, проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії та у період проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2015 р. № 345 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 44, ст. 1372; 2021 р., № 20, ст. 855), не застосовуються;

2) оборонні закупівлі, розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою.

4. Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проєкту подати Кабінетові Міністрів України:

1) звіт про результати реалізації експериментального проєкту;

2) пропозиції щодо внесення відповідних змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів за результатами його реалізації.

Джерело: Постанова КМУ від 24 березня 2023 р. № 256

Оксана Соколова шеф-редактор Експертус Держзакупівлі
Стаття зорієнтує у законодавчих нововведеннях, що передбачають кримінальну відповідальність за перешкоджання діяльності органу держфінконтролю. За які дії притягнуть до відповідальності та кого — далі

 

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний замовник у сфері оборони

Закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони вважаються оборонними закупівлями. Їх проводять державні замовники у сфері оборони та/або служба державного замовника. Розглянемо детальніше, кого до них відносять та якими повноваженнями вони наділені
169

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді