ДАСУ у Львівській лікарні «ОХМАТДИТ» виявила втрати 4,1 млн грн, недоотримання 27,4 млн грн доходів та неефективні витрати 13,6 млн грн

Фахівці Західного офісу Держаудитслужби провели держфінаудит та ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча клінічна лікарня «ОХМАТДИТ» (далі – ОХМАТДИТ) і виявили, що упродовж 2019-2022 років у лікарні допущено втрати 4,1 млн грн, втрачено можливість отримати 27,4 млн грн доходів та неефективно витрачено 13,6 млн гривень
Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

Також встановлено ризикові операції, що можуть призвести до непродуктивних витрат на суму 7,7 млн грн та втрат ресурсів на 7,5 млн гривень.

Неповне внесення надавачем медичних послуг даних до електронної системи охорони здоров’я призвело до втрати в 2022 році майже 18 млн грн доходів за  профілактику, діагностику, спостереження, лікування та реабілітацію пацієнтів в амбулаторних умовах. Крім того, ОХМАТДИТ витратив майже 7,5 млн грн на утримання стоматологічної служби та персоналу поліклінічного відділення без отримання за цими програмами доходів чи інших джерел покриття.

Зокрема, ОХМАТДИТОМ придбано 51 пакет медичного програмного забезпечення вартістю 0,7 млн грн, яке так і не знайшло свого застосування у подальшій діяльності лікарні.

Працівникам лікарні, які безпосередньо не були задіяні у лікуванні пацієнтів з кοрοнавіруснοю хворобою, а здійснювали організацію процесу надання медичної допомоги, виплачено понад 0,9 млн грн, що свідчить про неефективне витрачання майже мільйона гривень.

Неврегульованість на законодавчому рівні порядку використання коштів на оплату праці лікарів-інтернів протягом січня – квітня 2022 року позбавила підприємство можливості додатково отримати понад 0,9 млн грн на оплату праці лікарів-інтернів.

Через прийняте Львівською обласною радою рішення щодо нарахування окремим орендарям плати за приміщення лікарні не в повному розмірі ОХМАТДИТ втратив можливість отримати понад 0,7 млн грн доходів і може втратити ще понад 0,4 млн грн через зволікання при стягненні коштів із орендарів-боржників.

Через непроведення ОХМАТДИТОМ переоцінки балансової вартості нерухомого майна при уже наявній експертній оцінці цього майна – пам’ятки архітектури місцевого значення, у обліку майже на 152 млн грн занижено  залишкову вартість майна.

Відсутність належного контролю за обліком земельних ділянок може призвести до втрати земельної ділянки площею 2,2 га розрахунковою вартістю понад 7,5 млн гривень.

Через невиконання рішень сесії Львівської обласної ради щодо скерування для потреб підприємства коштів, отриманих у 2020 році з аукціону продажу комплексів будівель та споруд ліквідованих закладів охорони здоров’я, позбавило ОХМАТДИТ можливості додатково отримати понад 3,8 млн грн.

Придбання проєктно-кошторисної документації, яка є морально застарілою, потребує коригування з урахуванням усіх будівельних норм та стандартів і  не використовується протягом останніх 5 років, призвело до неефективних витрат 0,8 млн гривень.

Незважаючи на наявну кредиторську заборгованість з оплати праці, працівникам ОХМАТДИТУ виплачувались премії, що призвело до неефективного витрачання протягом 2021–2022 років 1,6 млн гривень.

Відсутність рішень щодо оптимізації штатів лікарні, прийняття працівників на неповну зайнятість призвели до непродуктивних витрат 1,5 млн грн на сплату єдиного соціального внеску.

Незважаючи на випадки неналежного виконання підрядниками зобов’язань за укладеними договорами, відповідальні працівники лікарні не докладали достатніх зусиль для  стягнення штрафних санкцій і втратили можливість отримати додаткові надходження на суму 1,4 млн гривень.

Одночасно із аудитом проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності і виявлено зайві видатки 2,8 млн грн через завищення підрядними організаціями вартості і обсягу будівельн-монтажних робіт, включення до оплати робіт, не передбачених твердою договірною ціною.

Понад 0,6 млн грн зайво сплачено за придбані рентгенографічні системи.

Майже 0,6 млн грн зайво сплачено за рахунок коштів загального фонду видатків замість спеціального.

Також виявлено порушення на суму 0,5 млн грн при нарахуванні і виплаті зарплати: надбавок за складність та напруженість у роботі, матеріальної допомоги тощо.

За результатами проведених контрольних заходів керівництву ОХМАТДИТУ надіслано листа з вимогою вжити заходів щодо відшкодування завданих збитків та недопущення аналогічних порушень в подальшому, пропозиції для поліпшення фінансово-економічного стану лікарні. Матеріали ревізії скеровано правоохоронним органам.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15897

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44273

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7771

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5745

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді