У Комітеті з питань економічного розвитку підготували до другого читання законопроєкт про ліквідацію недіючих держпідприємств

Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан повідомив, що у Комітеті ВРУ з питань економічного розвитку підготували до другого читання важливий законопроєкт «Про особливості припинення за рішенням власника державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі» (реєстр. №8205)

Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

«Законопроєкт прописує чіткий алгоритм припинення державних підприємств, які не працюють, є неліквідними та збитковими. Таких у держави близько 1300.

Після першого читання, до законопроєкту надійшло багато пропозицій, які ми детально вивчили і врахували. Наразі документ готовий до другого читання», - зауважив Олексій Мовчан. 

Він повідомив, що серед запропонованих змін, зокрема:

  1. залишити регулювання тільки для державних підприємств, у яких 100% власності держави;

  2. чітко прописується, що ліквідуються тільки ті підприємства, що не підпадають під приватизацію і банкрутство;

  3. визначаються конкурсні засади визначення керуючого припиненням;

  4. прибирається ліквідаційна комісія і чітко визначається, що керуючим припинення може бути лише фізична особа;

  5. уточнюються вимоги до керуючого припиненням;

  6. передбачається, що продаж майна ДП, які припиняються, буде здійснюватися за постановою КМУ №803 з таким особливостями: спочатку продається все майно (не ЄМК, а саме масив майна і активів) як один лот, потім - окремими лотами. Продаж відбуватиметься через ЕТС «Прозорро.Продажі». Якщо продаж на аукціонах неуспішний - ДП йде на банкрутство чи приватизацію;

  7. прописано порядок, за яким ліквідуватимуться «ДПшки-пустишки», які залишились після приватизації. У чому проблема: коли продається ЄМК ДП, то саме ДП залишається, але без ЄМК. І таких вже близько 300. Їх треба ліквідувати, але порядку для цього немає;

  8. встановлення основної та додаткової винагороди керуючого припинення.

«Зазначений проєкт Закону - це засадничий документ і є логічним продовженням реформи державної власності. Відтепер більше грошей надходитиме до Державного бюджету України, оскільки державні підприємства, які мають борги перед бюджетом і не платили їх протягом тривалого часу, будуть змушені їх погасити. При цьому не буде потрібно додатково фінансувати бюджети та витрачати більше грошей на це.

Прийняття законопроєкту матиме досить ефективний вплив на економіку України. Це важливий крок для забезпечення прозорості та підзвітності в управлінні публічними активами», - зазначив Олексій Мовчан.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Інструкція з підготовки тендерної пропозиції

Підготувати тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації буває нелегко. Наша стаття зекономить ваш час, коли вирішите подати свою тендерну пропозицію на участь у публічній закупівлі
7071

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2425

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді