Проведений Державною аудиторською службою аудит засвідчив низку упущень організаційного характеру, які негативно вплинули на ефективність використання коштів держбюджету, виділених на закупівлю вакцини від COVID-19, та вакцини, закупленої за ці кошти.
Аудитом установлено, що на складі ДП «Укрмедпостач» зберігається вакцина від COVID-19, термін придатності якої закінчився, загальною вартістю більше 900,0 млн гривень.
Основною причиною утворення на складі ДП «Укрмедпостач» залишків такої вакцини було непроведення МОЗ України розподілу цієї вакцини у зв’язку з ненадходженням від регіонів запитів щодо потреби в них через значне зниження темпів вакцинації, внутрішню і зовнішню міграцію населення країни, пов’язану з повномасштабною збройною агресією російської федерації проти України.
Також, із зазначених причин утворилися залишки вакцини на складах регіонального рівня, термін придатності якої минув, вартістю понад 26,0 млн грн та у закладах охорони здоров’я, які проводили вакцинацію, – вартістю понад 13,0 млн гривень.
Крім цього, внаслідок збройної агресії російської федерації проти України знищено вакцину та вироби медичного призначення, на територіях на яких велися активні бойові дії, вартістю понад 50,0 млн гривень.
Аудитом установлено, що в процесі постачальником угоди про поставку вакцини утворилася прострочена дебіторська заборгованість у розмірі 1 160,5 млн грн (41,4 млн дол. США), щодо якої ймовірне тривале неповернення частини цих коштів на суму 22,5 млн доларів США, які були сплачені виробнику як аванс за вакцину, яка так і не була поставлена в терміни, визначені угодою.
Про результати аудиту поінформовано Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України та Головне слідче управління Національної поліції України.
Джерело: офіційний сайт Держаудитслужби
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі