З 1 квітня змінюється порядок оподаткування та звітування щодо витрат на відрядження

ГУ ДПС у м. Києві повідомляє, що 01 квітня 2023 року набуває чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг».
image64
Вікторія Максимова головний редактор Вищої школи Закупівельника
Проведення закупівель — клопітка та відповідальна справа. Щоб розібратися в нюансах, потрібен час та досвід. Саме таким досвідом діляться експерти Вищої школи Закупівельника на уроках програми «Національна сертифікація з публічних закупівель в умовах воєнного стану». Скористайтеся можливістю опанувати одну тему програми абсолютно безплатно — авторизуйтеся або зареєструйтеся

Відповідно до Закону № 2888-IX у новій редакції викладено п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України, який визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Так, зокрема, фактична кількість днів перебування у відрядженні визначається згідно з наказом про відрядження за наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні (відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

До підтвердних документів належать:

  • транспортні квитки або транспортні рахунки та багажні квитанції (у тому числі електронні квитки);

  • документи, отримані від осіб, які надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, страхові поліси;

  • документи (виписки та/або відомості з рахунку), що містять визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітовані платіжні інструменти;

  • документи, що підтверджують виконання операції з використанням платіжних інструментів;

  • інші документи, що засвідчують вартість витрат.

Якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку для проведення розрахунків застосував платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити, вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент.

Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:

  • завершує таке відрядження;

  • завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, яка видала кошти/електронні гроші під звіт.

У разі якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував для проведення розрахунків платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити та списання коштів/електронних грошей за понесеними витратами здійснюється надавачем платіжних послуг пізніше дати, коли платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії, строки, установлені пп. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, продовжуються на один календарний місяць.

Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, складається та подається у строки, визначені пп. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, платником податку (у паперовій або електронній формі (з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги») за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, у разі:

  • наявності оподатковуваного доходу,визначеного відповідно до пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ, з метою розрахунку суми податку;

  • використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається.

З повним текстом Закону № 2888-IX можна ознайомитися на вебсайті ВРУ.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві 

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протокол УО про скасування рішення про визначення переможця

Протокол скасування рішення про визначення переможця може знадобитися, у разі оскарження учасником процедури закупівлі рішення про визначення переможця. А саме коли орган оскарження задовольнить таку вимогу учасника
14

Протокол про закупівлю без використання електронної системи

За результатами закупівлі без використання електронної системи уповноважена особа має оприлюднити відповідний звіт, а рішення про проведення такого виду закупівлі закріпити у протоколі. Скачайте зразок протоколу УО про закупівлю без використання електронної системи
20

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
59602

Аналогічний договір в публічних закупівлях

Закон № 922 у ст.16 дозволяє замовникам встановити декілька кваліфікаційних критеріїв, щоб визначити, чи дійсно учасники здатні якісно виконати свої зобов’язання. Одним із таких критеріїв є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного/их договору/ів
9318

Навчання з публічних закупівель 2025

Навчання уповноважених осіб у сфері публічних закупівель особливо затребуване у 2025 році. Законодавство під час воєнного стану зазнає змін чи не щомісяця, а відповідальність все ж така висока, штрафи «кусючі». Щоб підвищити свою кваліфікацію закупівельника та уникнути «грошових покарань», оберіть онлайн навчання з публічних закупівель, що найбільше відповідає вашим вимогам. Які є варіанти – розповідаємо
490

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді