Токени в електронних довірчих послугах будуть скасовані

Обов’язкове використання токенів під час електронних довірчих послуг скасують, їх замінять на удосконалений електронний підпис (УЕП).
Обрати ▶

Законодавець вніс зміни до ПКУ щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.

Змінами, зокрема:

  • спростять порядок отримання електронних довірчих послуг;
  • забезпечать можливість використовувати УЕП, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, та засобів електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри.

Відтак користувачі зможуть застосовувати як носій особистого ключа електронного підпису звичайний файловий носій (USB-Flash, CD, DVD).

Натомість за ще чинними вимогами для кваліфікованого електронного підпису або печатки особистий ключ слід зберігати на захищеному носії (токені).

Зміни наберуть чинності 31 грудня 2023 року.

Нагадаємо, що на період воєнного стану та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування КМУ дозволив використовувати під час електронних довірчих послуг УЕП, окрім правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у встановлених випадках (за постановою КМУ «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» від 17.03.2022 № 300).

Джерело: Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг» від 07.02.2023 № 2918-IX

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля виробів медичного призначення

У статті — про порядок визначення предмета закупівлі для медичних виробів; про використання національного класифікатора НК 024:2023; про заповнення інформації в ЕСЗ під час закупівлі медвиробів
5549

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій) 2025

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
90442

Гарантійний лист: зразок, шаблон, бланк

Отримали гарантійний лист від виробника? Переконайтеся, що документ оформлений правильно. Дізнайтеся, які реквізити мають бути на «гарантійці», хто підписує гарантійний лист та коли печатка — обов’язкова
41566

Як подати скаргу до Антимонопольного комітету

Учасники закупівель мають знати порядок розгляду скарг у сфері публічних закупівель, для відстоювання своїх законних прав та інтересів. Як відбувається оскарження публічних закупівель — розглянемо у статті
5223

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді