Профільний Комітет ВРУ підтримав урядовий законопроєкт про реформу системи оплати праці держслужбовців

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Комітет ВРУ з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій України, національних меншин і міжнаціональних відносин одноголосно підтримав урядовий законопроєкт № 8222 щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад для його схвалення у першому читанні.

Це ключовий проєкт у запровадженні реформи системи оплати праці держслужбовців. Його мета – побудова прозорої, зрозумілої та справедливої системи нарахування зарплати у системі державної служби.

«Побудова справедливої системи оплати праці державних службовців залишається одним із пріоритетів реформи державного управління та індикатором для членства в ЄС. Прозорість зарплат у публічному секторі є показником готовності України до переговорної процедури», - наголосила Голова НАДС Наталія Алюшина на засіданні Комітету, презентуючи положення проєкту Закону.

Вона підкреслила, що у ключових стейкхолдерів є розуміння важливості й невідкладності прийняття документа. Про це свідчить, зокрема, його включення до проєкту Плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.

НАДС здійснено необхідні узгоджувані та комунікаційні заходи, зокрема парламентські, урядові та експертні, у тому числі міжнародні. Серед них – комітетські слухання, засідання Координаційної ради, круглий стіл «Реформа системи оплати праці державних службовців як складова євроінтеграції», міжвідомчі робочі групи, наради під головуванням Прем'єр-міністра.

Також НАДС додатково створено Міжвідомчу робочу групу для врегулювання питань щодо оплати праці та класифікації посад державної служби органів судової влади. За словами Голови НАДС, у зарплатному законопроєкті №8222 має бути враховано інтереси усіх державних службовців, зокрема і судової гілки влади.

Проєкт Закону передбачає:

  • запровадження оплати праці на основі класифікації посад на єдиних підходах в усіх державних органах. Класифікація посад – це кар’єрне зростання, професіоналізація і спеціалізація державної служби. Каталог типових посад - це не тільки про оплату праці, це про розвиток державних службовців, компетенції, іноземні мови та євроінтеграцію загалом;

  • чіткий поділ заробітної плати на сталу (70%) та варіативну (30%) частини. Премії і компенсації за додаткове навантаження залежатимуть від особистого внеску в загальний результат роботи органу;

  • введення системи грейдів.

Окремо Наталія Алюшина наголосила, що передбачені законопроєктом акти вже розроблено та апробовано. Зокрема, проведено апробацію класифікації посад, співставлення рівня оплати праці з ринковим, розроблено систему грейдів.

Також Голова НАДС підкреслила, що всі питання, пов’язані з державними органами, оплата праці яких визначена спеціальними законами, будуть вирішені протягом 2023-2024 років. А власне сам законопроєкт має відкладене набрання чинності з 2024 року для належної підготовки до реалізації.

Документ розроблено у відповідності до п’ятого Принципу державного управління SIGMA/OECD, що є основою для оцінки спроможності державного управління серед держав-кандидатів на вступ до ЄС.

Джерело: офіційний сайт КМУ

 

 

 

додаток

image19

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12810

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17681

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30921

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді