Це ключовий проєкт у запровадженні реформи системи оплати праці держслужбовців. Його мета – побудова прозорої, зрозумілої та справедливої системи нарахування зарплати у системі державної служби.
«Побудова справедливої системи оплати праці державних службовців залишається одним із пріоритетів реформи державного управління та індикатором для членства в ЄС. Прозорість зарплат у публічному секторі є показником готовності України до переговорної процедури», - наголосила Голова НАДС Наталія Алюшина на засіданні Комітету, презентуючи положення проєкту Закону.
Вона підкреслила, що у ключових стейкхолдерів є розуміння важливості й невідкладності прийняття документа. Про це свідчить, зокрема, його включення до проєкту Плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.
НАДС здійснено необхідні узгоджувані та комунікаційні заходи, зокрема парламентські, урядові та експертні, у тому числі міжнародні. Серед них – комітетські слухання, засідання Координаційної ради, круглий стіл «Реформа системи оплати праці державних службовців як складова євроінтеграції», міжвідомчі робочі групи, наради під головуванням Прем'єр-міністра.
Також НАДС додатково створено Міжвідомчу робочу групу для врегулювання питань щодо оплати праці та класифікації посад державної служби органів судової влади. За словами Голови НАДС, у зарплатному законопроєкті №8222 має бути враховано інтереси усіх державних службовців, зокрема і судової гілки влади.
Проєкт Закону передбачає:
- запровадження оплати праці на основі класифікації посад на єдиних підходах в усіх державних органах. Класифікація посад – це кар’єрне зростання, професіоналізація і спеціалізація державної служби. Каталог типових посад - це не тільки про оплату праці, це про розвиток державних службовців, компетенції, іноземні мови та євроінтеграцію загалом;
- чіткий поділ заробітної плати на сталу (70%) та варіативну (30%) частини. Премії і компенсації за додаткове навантаження залежатимуть від особистого внеску в загальний результат роботи органу;
- введення системи грейдів.
Окремо Наталія Алюшина наголосила, що передбачені законопроєктом акти вже розроблено та апробовано. Зокрема, проведено апробацію класифікації посад, співставлення рівня оплати праці з ринковим, розроблено систему грейдів.
Також Голова НАДС підкреслила, що всі питання, пов’язані з державними органами, оплата праці яких визначена спеціальними законами, будуть вирішені протягом 2023-2024 років. А власне сам законопроєкт має відкладене набрання чинності з 2024 року для належної підготовки до реалізації.
Документ розроблено у відповідності до п’ятого Принципу державного управління SIGMA/OECD, що є основою для оцінки спроможності державного управління серед держав-кандидатів на вступ до ЄС.
Джерело: офіційний сайт КМУ