Доопрацьовано законопроєкт про заборону одноразових пластикових виробів в Україні

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування розглянув доопрацьований законопроєкт № 6077 «Про заходи щодо запобігання та зменшення негативного впливу пластикових виробів на навколишнє середовище». У розробці та подальшому доопрацюванні цього документа брало активну участь Міндовкілля.
Обрати ▶

«Україні важливо й надалі слідувати сучасними європейськими тенденціями та імплементувати положення Директиви ЄС 2019/904 про скорочення впливу деяких пластикових виробів на навколишнє середовище. Країни ЄС вже встановили заборони на обіг такої продукції на своїй території. Крім того, наразі триває розробка глобальної конвенції світового масштабу, тож цим шляхом буде йти не лише європейський континент. І Україна також бере участь в розробці такої конвенції», - зазначив заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Євгеній Федоренко. 

Ще до війни, у червні 2021 року, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України». Наразі наша країна має зробити наступні кроки.

Доопрацьований законопроєкт «Про заходи щодо запобігання та зменшення негативного впливу пластикових виробів на навколишнє середовище» встановлює:

  1. заборону на обіг та розповсюдження одноразових пластикових виробів, таких як ватні палички, соломинки, одноразовий посуд, харчові контейнери, а також контейнери та ємності для напоїв з пінополістиролу тощо. Заборона стосуватиметься і всіх виробів з оксорозкладного пластику. Серед виключень, на які поки що не поширюватимуться обмеження через відсутність альтернатив, - контейнери з біорозкладного пластику та стакани з целюлози з полімерним покриттям, або так звані «паперові» стакани;

  2. важливо, що йдеться саме про заборону розповсюдження та обігу таких виробів на території України. Однак їх виробництво для експорту буде дозволене. Тож український бізнес не буде позбавлений можливості й надалі працювати;

  3. обов'язкове європейське маркування для одноразових виробів, що містять пластик, але поки що не можуть потрапити під обмеження. Це стосується, наприклад, вологих серветок, тютюнових виробів з фільтрами тощо. Таке маркування інформуватиме споживача про наявність пластику у продукції, його вплив на довкілля, а також про екологічно безпечні способи поводження з відходами;

  4. інструменти стимулювання споживачів переходити на багаторазові альтернативи. Наприклад, шляхом зобов'язання об’єктів роздрібної торгівлі та закладів харчування надавати знижку не менше 10%, якщо споживач бере продукти харчування чи напої у свою багаторазову тару;

  5. підтримку для підприємств, які переорієнтовуватимуть діяльність на виробництво екологічних багаторазових альтернатив, зокрема у рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%»;

  6. механізми контролю за дотриманням закону;

  7. відповідальність за порушення вимог;

  8. період для адаптації бізнесу до нових правил.

На своєму засіданні ЕкоКомітет схвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт за основу у першому читанні. Тож очікуємо на його розгляд у парламенті та якнайшвидше практичне втілення змін, які наближають нашу країну до ЄС.

Джерело: офіційний сайт Міндовкілля

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15880

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44240

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7762

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5740

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді