Електронна товарно-транспортна накладна стане обовʼязковою з 1 серпня 2023 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Бізнес матиме півроку на поступовий перехід, тестування та адаптацію до використання е-ТТН.
Обрати ▶

Питання впровадження е-ТТН було обговорено на онлайн-зустрічі представників Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерства цифрової трансформації, USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» з понад 20 бізнес-асоціаціями, майже 500 представниками компаній та ГО «Інститут аналітики та адвокації».

Передбачається, що вже за 5 днів розпочнеться тестування електронної накладної і ринок матиме півроку на адаптацію до нових правил.

«Ми точно розуміємо, що е-ТТН зробить ринок вантажних перевезень прозорішим, менш корумпованим. Для бізнесу використання електронних накладних буде дешевшим за паперові. І, загалом, це перший крок до впровадження міжнародних документів – e-CMR. Впровадження е-ТТН обов’язково відбудеться, тому вже зараз ми закликаємо бізнес долучатись до тестування системи, щоб до 1 серпня бути готовими працювати з документами. Вже є провайдери електронного-документообігу, які пройшли тестування і можуть взаємодіяти з системою. Я вдячний за роботу всій команді, яка рухає цей проєкт. І всім представникам ринку, які підтримували нас весь цей час», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Мустафа Найєм.

Планується, що працювати з документом можна буде у режимі реального часу всім сторонам вантажоперевезення одночасно – відправнику, одержувачу та перевізнику. Також вона дозволить оперативно проводити взаєморозрахунки за здійснене перевезення.

«Ми робимо якісний сервіс, який буде зручний для всіх контрагентів. В тому числі, для держави, яка позбудеться паперових носіїв даних у сфері вантажних перевезень, та для бізнесу, який отримає нову швидкість обігу товарно-транспортних накладних, а з нею і нову швидкість взаєморозрахунків. Робота над е-ТТН розпочалась ще 2019 року. Величезна частина завдань по проєкту була виконана ще до великої війни. Повномасштабне вторгнення росії до України відтермінувало впровадження електронної форми товарно-транспортної накладної, але не зупинило цих процесів. Зараз ми точно розуміємо – впровадження е-ТТН невідворотне. І ми маємо 6 місяців на тестування. Насправді, це не так вже й багато часу. Тому ми закликаємо бізнес і провайдерів електронного документообігу вже сьогодні долучатись і налагоджувати свої бізнес-процеси, вже враховуючи перехід на е-ТТН», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Анатолій Комірний.

Окрім цього, в рамках зустрічі було ознайомлено бізнес з поточним станом роботи над реалізацією проєкту е-ТТН та обговорено необхідні для бізнесу дії у впровадженні накладної.

Зокрема, з 1 лютого 2023 року бізнес має час на поступовий перехід, тестування та адаптацію до використання е-ТТН. Для цього компанії потрібно укласти договір з одним із провайдерів ЕДО, що приєдналися до проєкту, щоб 1 серпня бути повністю готовою до цифровізації цього бізнес-процесу.

Впровадження системи е-TTН здійснюється Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS» та за участі ГО «Інститут аналітики та адвокації», яка на період реалізації проєкту є адміністратором системи е-TTН.

Нагадаємо, наприкінці минулого року було завершено розробку Системи електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН). Перші три компанії-провайдери (EDIN, ПТАХ та AgriChain) пройшли тестування щодо взаємодії з Системою електронного документообігу е-ТТН. Зокрема, дві компанії (EDIN та ПТАХ) вже успішно завершили тестування взаємодії, ще одна компанія (AgriChain) отримала рекомендації щодо доопрацювання свого програмного забезпечення.

Джерело: офіційний сайт Мінінфраструктури

 

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналогічний договір в публічних закупівлях

Досвід виконання аналогічних договорів — це один із критеріїв, який стає предметом спорів. Врахуйте судові рішення та рішення Антимонопольного комітету щодо аналогічних договорів, щоб уникнути типових помилок та дискримінаційних вимог
14617

Робоча група уповноваженої особи

Уся відповідальність за закупівлі лягає персонально на уповноважену особу. В уповноважених осіб виникають питання: коли можна створити робочу групу, кого може залучати уповноважена особа під час підготовки тендерної документації. З’ясуймо, що регламентує Закон.
7183

Закупівля палива та бензину: обираємо код ДК

Різні замовники користуються та обслуговують різні види транспорту, а відтак вони можуть потребувати пальне різного виду: газ, бензин, дизель. Чи можна ці види палива купувати однією процедурою закупівель чи, навпаки, різними, залежить від коду Єдиного закупівельного словника (ДК 2015) за яким будуть визначені ці предмети закупівель.
866

Єдиний закупівельний словник

Єдиний закупівельний словник — це національний класифікатор України. Тримайте напохваті автоматизований Єдиний закупівельний словник ДК 2015 з пошуком. Пояснимо — з чого складається Єдиний закупівельний словник та як ним користуватися
20700

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді