Електронна товарно-транспортна накладна стане обовʼязковою з 1 серпня 2023 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Бізнес матиме півроку на поступовий перехід, тестування та адаптацію до використання е-ТТН.
Обрати ▶

Питання впровадження е-ТТН було обговорено на онлайн-зустрічі представників Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерства цифрової трансформації, USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» з понад 20 бізнес-асоціаціями, майже 500 представниками компаній та ГО «Інститут аналітики та адвокації».

Передбачається, що вже за 5 днів розпочнеться тестування електронної накладної і ринок матиме півроку на адаптацію до нових правил.

«Ми точно розуміємо, що е-ТТН зробить ринок вантажних перевезень прозорішим, менш корумпованим. Для бізнесу використання електронних накладних буде дешевшим за паперові. І, загалом, це перший крок до впровадження міжнародних документів – e-CMR. Впровадження е-ТТН обов’язково відбудеться, тому вже зараз ми закликаємо бізнес долучатись до тестування системи, щоб до 1 серпня бути готовими працювати з документами. Вже є провайдери електронного-документообігу, які пройшли тестування і можуть взаємодіяти з системою. Я вдячний за роботу всій команді, яка рухає цей проєкт. І всім представникам ринку, які підтримували нас весь цей час», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Мустафа Найєм.

Планується, що працювати з документом можна буде у режимі реального часу всім сторонам вантажоперевезення одночасно – відправнику, одержувачу та перевізнику. Також вона дозволить оперативно проводити взаєморозрахунки за здійснене перевезення.

«Ми робимо якісний сервіс, який буде зручний для всіх контрагентів. В тому числі, для держави, яка позбудеться паперових носіїв даних у сфері вантажних перевезень, та для бізнесу, який отримає нову швидкість обігу товарно-транспортних накладних, а з нею і нову швидкість взаєморозрахунків. Робота над е-ТТН розпочалась ще 2019 року. Величезна частина завдань по проєкту була виконана ще до великої війни. Повномасштабне вторгнення росії до України відтермінувало впровадження електронної форми товарно-транспортної накладної, але не зупинило цих процесів. Зараз ми точно розуміємо – впровадження е-ТТН невідворотне. І ми маємо 6 місяців на тестування. Насправді, це не так вже й багато часу. Тому ми закликаємо бізнес і провайдерів електронного документообігу вже сьогодні долучатись і налагоджувати свої бізнес-процеси, вже враховуючи перехід на е-ТТН», – прокоментував заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Анатолій Комірний.

Окрім цього, в рамках зустрічі було ознайомлено бізнес з поточним станом роботи над реалізацією проєкту е-ТТН та обговорено необхідні для бізнесу дії у впровадженні накладної.

Зокрема, з 1 лютого 2023 року бізнес має час на поступовий перехід, тестування та адаптацію до використання е-ТТН. Для цього компанії потрібно укласти договір з одним із провайдерів ЕДО, що приєдналися до проєкту, щоб 1 серпня бути повністю готовою до цифровізації цього бізнес-процесу.

Впровадження системи е-TTН здійснюється Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS» та за участі ГО «Інститут аналітики та адвокації», яка на період реалізації проєкту є адміністратором системи е-TTН.

Нагадаємо, наприкінці минулого року було завершено розробку Системи електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН). Перші три компанії-провайдери (EDIN, ПТАХ та AgriChain) пройшли тестування щодо взаємодії з Системою електронного документообігу е-ТТН. Зокрема, дві компанії (EDIN та ПТАХ) вже успішно завершили тестування взаємодії, ще одна компанія (AgriChain) отримала рекомендації щодо доопрацювання свого програмного забезпечення.

Джерело: офіційний сайт Мінінфраструктури

 

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Принципи здійснення публічних закупівель: приклади

Принципи здійснення публічних закупівель регламентує Закон про публічні закупівлі. Незнання закону, як відомо, не вберігає від відповідальності за його порушення, навіть у період воєнного стану. Навпаки — що старанніше ми будемо дотримуватись закону, то швидше відбуєумо нашу країну. У статті розповідаємо, якими принципами здійснення закупівель має керуватися замовник
18147

Як внести зміни до тендерної документації

Доволі часто замовники змушені вносити зміни до тендерної документації. Розглянемо, як внести зміни до тендерної документації у відкритих торгах за Особливостями № 1178. Про підстави, порядок та строки внесення змін до тендерної документації — у статті
21274

Гарантійний лист: зразок, шаблон, бланк

Отримали гарантійний лист від виробника? Переконайтеся, що документ оформлений правильно. Дізнайтеся, які реквізити мають бути на «гарантійці», хто підписує гарантійний лист та коли печатка — обов’язкова
46951

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) у публічних закупівлях

Під час закупівель і замовник, і учасник підписують документи в електронній системі закупівель. Це можливо зробити виключно за допомогою електронного ключа. Які ключі можна застосовувати та які вимоги до них в електронній системі закупівель розглянемо у статті
7062

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді